Találati lista:
1161. cikk / 1260 Felmentés
Kérdés: Az előrehozott öregségi nyugdíj esetében a felmentési időt hogyan lehet kivenni, egyáltalán köztisztviselőként jogosult leszek-e felmentési időre? 2004. július 24-én leszek jogosult az előrehozott öregségi nyugdíjra, mikor kell munkaviszonyomat megszüntetni ahhoz, hogy kiadják részemre a felmentési időt?
1162. cikk / 1260 Dotáció áfája
Kérdés: A 8/1983. EüM-PM együttes rendelet szerint működéshez kapjuk a támogatást, mert az intézményben megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatunk. A támogatást havonta, utólag igényeljük az APEH-on keresztül. Az igénylés alapja a bedolgozók részére kifizetett bér. A dotációt teljes egészében a bedolgozók foglalkoztatásához használjuk fel (bér és járulékai, dologi kiadások, szakmai anyag vásárlása, kisebb részben energia- és működési költségek). A dotáció államháztartási támogatásnak minősül-e, és kell-e arányosítani?
1163. cikk / 1260 Védőszemüveg utáni adózás
Kérdés: Dolgozóink zöme a képernyő előtti munkavégzés miatt védőszemüveget kapott, ill. kapni fog. Ez egy védőeszköz, amit utcán, otthon nem viselnek. A 2004. évi Költségvetési tájékoztató szerint a szemüveg költségtérítésnek minősül, melyet a 02. űrlap 29. sorában kell a beszámolóban szerepeltetni. Véleményünk szerint ez védőeszköz, és semmi köze a költségtérítéshez. Kötelező-e a személyi juttatáson történő elszámolás?
1164. cikk / 1260 Utazásiköltség-térítés adózása
Kérdés: A munkáltató a saját személygépkocsival munkába járó munkavállalónak megtérítheti-e munkába járás címén a közforgalmú vasút 2. kocsiosztályára szóló bérlet árának 86 százalékát? Ha igen, akkor a munkáltatót milyen adófizetési kötelezettség terheli? A 78/1993. Korm. rendeletet és az 1988/111. APEH iránymutatást hogyan kell értelmezni ebben az esetben?
1165. cikk / 1260 Ingyenes internethasználat adózási szabályai
Kérdés: A 2003/131. APEH iránymutatás részletezi az ingyenes internethasználatra vonatkozó szabályokat. A kifizetés bizonylataként elegendő-e a munkavállaló nevére kiállított számla, vagy a szolgáltatóval a munkavállalónak külön megállapodást kell kötnie, melyben a számla kifizetőjeként az intézményt jelöli meg?
1166. cikk / 1260 Képzési költség adója
Kérdés: Kutatóintézetünk tanulmányi szerződés alapján átvállalja az intézettel közalkalmazotti jogviszonyban álló fiatal kutatók doktori képzésének költségeit. A tandíjról intézetünk nevére szóló számla alapján félévenként az egyetem részére a képzési költséget átutaljuk. Intézetünknek érdekében áll, hogy ösztönözze a fiatalokat a doktori cím megszerzésére, ezért munkaszerződésekben előírja intézetünk a fiatal kutatók részére ezt a képzést.A 2004. évi Szja-tv. alapján van-e és kinek adófizetési kötelezettsége az átvállalt térítéssel kapcsolatban?Adóköteles jövedelemnek minősül-e az átvállalt térítési költség?
1167. cikk / 1260 Nyugdíjas felmentése
Kérdés: Nyugdíjasként alkalmazott közalkalmazott részére jár-e felmentési idő és erre az időre illetmény, ha előtte hónapokon keresztül illetmény nélküli szabadságon volt, mert egészségi állapota nem engedte a munkavégzést?
1168. cikk / 1260 Pedagógus szabadsága
Kérdés: Oktató pedagógus heti kötelező munkaideje a Kjt. értelmében heti 40 óra. Kötelező óraszáma 19 óra. Amennyiben adott héten akár mindennap, vagy csak 2-3 nap szabadságot vesz ki, hogyan kell számára azt kivett szabadságként kiírni? Ha a kötelező óraszámot a hét 3 napján leadja, a szabadság a hét minden napja vagy csak az adott napok?
1169. cikk / 1260 Természetbeni étkeztetés adózási szabályai
Kérdés: 2004-ben a természetbeni étkezés 6000 forintig adómentesen adható. Az étkezési térítési díj (nyersanyagnorma + rezsi + áfa) összege x 21 nappal meg kell-e, hogy haladja a 6000 forintot, ha igen, milyen arányban?
1170. cikk / 1260 Megtérített képzési költségek adózási szabályai
Kérdés: A hivatal tanulmányi szerződést kötött az egyik vezető köztisztviselőjével. A vezető munkatárs az ELTE Jogi Karán másoddiplomás képzésben vesz részt, melynek költségeit a tanulmányi szerződés alapján a hivatal megtéríti. Kérdésünk, hogy ebben az esetben a 2004. évi szabályok alapján keletkezik-e adókötelezettsége a hivatalnak vagy esetleg a köztisztviselőnek?
