Gazdasági szervezet létszáma közoktatási intézménynél

Kérdés: Iskolánk egy szakközépiskola, központi költségvetési szerv. Fenntartónk a Vidékfejlesztési Minisztérium. A problémánk az, hogy a fenntartónk meghatározta a gazdasági hivatal maximális létszámát, és nem tudjuk pontosan, hogy kik tartoznak bele. A gazdasági hivatal nálunk nem külön szervezeti egység.
Részlet a válaszából: […] ...ellátja a gazdálkodással, akönyvvezetéssel és az adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat, a költségvetésiszerv működtetésével, üzemeltetésével, a költségvetési szerv vagyongazdálkodásakörében a beruházással, a vagyon használatával, hasznosításával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. december 13.

Utalványozási jogkör

Kérdés: Önkormányzat által alapított és fenntartott, önállóan működő költségvetési intézmény esetében – melynek a pénzügyi-gazdasági feladatokat ellátó költségvetési szerve megállapodás alapján az önkormányzat képviselő-testületének polgármesteri hivatala – a költségvetési szerv vezetője kit jelölhet ki írásban utalványozási jogkör gyakorlására? Az Ámr. 78. § (1) bekezdése és 72. § (3) bekezdése értelmében a költségvetési szerv vezetője utalványozási jogkör gyakorlására a kötelezettséget vállaló szerv (költségvetési intézmény) alkalmazásában álló személy részére adhat írásban felhatalmazást. Az Ámr. 16. § (7) bekezdés a) pontja alapján a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervnél utalványozásra a költségvetési szerv vezetője vagy az általa írásban kijelölt személy jogosult. A költségvetési szerv vezetője adhat-e írásos felhatalmazást utalványozási jogkör gyakorlására a polgármesteri hivatal alkalmazásában álló, gazdasági szervezet dolgozójának is, vagy ez kizárólag a költségvetési szerv alkalmazásában álló személy részére történhet?
Részlet a válaszából: […] ...a gazdálkodással, a könyvvezetésselés az adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat, a költségvetési szervműködtetésével, üzemeltetésével, a költségvetési szerv vagyongazdálkodásakörében a beruházással, a vagyon használatával, hasznosításával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 11.

Csoportos személyszállítás

Kérdés: A csoportos személyszállításra vonatkozó adómentes feltételnek megfelel-e az az eset, ha közösségi közlekedés hiányában hétvégén vagy késő este a munkáltató taxiszolgáltatást vesz igénybe 4 fő részére a hazajutásuk érdekében?
Részlet a válaszából: […] ...csoportos személyszállításnakminősül, ha a munkáltató legalább négy munkavállaló szállításáról gondoskodika) a tulajdonában (üzemeltetésében) lévő járművel, vagyb) különjárat formájában kifizetőtől igénybe vettszemélyszállítási szolgáltatás útján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 11.

Temetői szolgáltatások áfája

Kérdés: Önkormányzatunk kötelező alapfeladatként köztemetőt üzemeltet. A temetőben vállalkozásszerűen munkát végzők temető-fenntartási hozzájárulást fizetnek, s egyéb szolgáltatások után is van fizetendő díj. Kérdésünk, hogy helyesen járunk-e el, ha az ilyen jogcímeken fizetendő tételeket áfával növelten számlázzuk ki? Van-e lehetőség a tevékenységgel kapcsolatosan felmerült kiadások (pl. közüzemi számlák) áfájának levonására?
Részlet a válaszából: […] ...kialakítása. A temető tulajdonosa – hanemzetközi szerződés másként nem rendelkezik – köteles a temető fenntartásáról,továbbá üzemeltetéséről gondoskodni. E feladatot saját maga, illetve -szerződés alapján – gazdálkodó szervezet útján is elláthatja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 20.

Étkezési utalványt elfogadó hely

Kérdés: Önkormányzatunk részben önállóan működő költségvetési szervéhez tartozik a saját üzemeltetésű konyha. Az önkormányzat dolgozói részére étkezési utalványt ad (saját előállítású), amelyet csak a saját üzemeltetésű konyhában lehet levásárolni. A konyha pénzügyi gazdasági feladatait a polgármesteri hivatal látja el. Az utalvány kibocsátója a polgármesteri hivatal. A dolgozók étkezési díjukat ezzel az utalvánnyal fizetik meg.
Melyek az utalvány kiállításának, illetve a dolgozóknak történő átadásnak a könyvelési tételei?
Részlet a válaszából: […] ...utalványt kötelező jelleggel hol használhatja fel. Tehátszabálytalan az a rendelkezés, miszerint az étkezési utalványt csak a sajátüzemeltetésű konyhában lehet levásárolni. Ha olyan jegyeket bocsátottak ki,amely a helyi igényeknek megfelelően, csak azon a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 30.

Csatornarendszer bérbeadása

Kérdés: Önkormányzatunk az elöregedett csatornarendszere felújítására pályázat útján vissza nem térítendő állami támogatásban részesül. A beruházás befejezése után a csatornarendszert az önkormányzat üzemeltetésre éves szinten megállapított bérleti díj fejében bérbe fogja adni az általa alapított kft.-nek. Kérdésünk, hogy e beruházás kapcsán az önkormányzat jogosult-e áfa levonására? Jól gondoljuk-e, hogy mivel a csatornák ingatlannak minősülnek, így abban az esetben, ha az önkormányzat ingatlan-bérbeadás tekintetében az adókötelessé tételt választja, a beruházás áfája levonható? 1. Csatornarendszer bérbeadásának megítélése
Részlet a válaszából: […] A közölt információk alapján a csatornarendszer felújításátkövetően az önkormányzat a tulajdonában lévő csatornarendszert ellenértékfejében bérbe kívánja adni az általa alapított kft.-nek. Az önkormányzat ezentevékenysége az áfa rendszerében az Áfa-tv. 259. § 4....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 9.

Önkormányzati lakások bérbeadása

Kérdés: Az önkormányzati lakások bérbeadásából származó bevételeket köteles-e önkormányzatunk (hasonlóan az önkormányzati lakások értékesítésének bevételeihez) elkülönítetten kezelni? Felhasználható-e a lakbérbevétel más egyéb kiadások forrásaként, vagy csak az önkormányzati lakások kiadásaira fordítható?
Részlet a válaszából: […] ...lévő ingatlan, befejezetlen beruházástárgya, vagy más vagyontárgy más gazdálkodó szerv, vagy személy részérehasználatba, üzemeltetésébe kerül szerződés megkötése mellett. Ha a bérbeadó atakarítást, világítást, fűtést stb. biztosítja, akkor az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 9.

Szakfeladat meghatározása

Kérdés: Önkormányzatunk alapító okiratban önállóan működő költségvetési intézmény feladatai közé sorolta a lakó- és nem lakóingatlanokkal kapcsolatos feladatok ellátását. A lakóingatlanok bérleti díjait, valamint azok kiadásait alaptevékenységként a 6820011 szakfeladaton számolja el az intézmény. A nem lakóingatlanok között szerepelnek olyan épületek, melyek nem az alaptevékenységet szolgálják (pl.: vendéglátó-ipari helyiség, gyógyszertár, újságospavilon stb.), ezért felmerül a kérdés, hogy megteheti-e az intézmény, hogy az ingatlanok bérletidíj-bevételeit, az ingatlanok kiadásait szabad kapacitás kihasználásként a 6820022 szakfeladaton számolja el, hiszen az Ötv. 8. § (1) bekezdés szerint a lakásgazdálkodás önkormányzati feladat. Vagy kötelező ezeket vállalkozási tevékenységként könyvelni a 6820024 szakfeladaton? Ezen ingatlanok bevételei fedezik a kiadásokat, jelenleg önkormányzati támogatást nem igényel.
Részlet a válaszából: […] ...a speciális rendeltetésűingatlanok, üdülők, szálláshelyek, sportlétesítmények, szolgálati lakásokfenntartása, hasznosítása, üzemeltetése.Alaptevékenységként kell feltüntetni a költségvetési szervalapító okiratában mindazokat a szakfeladatokat, amelyeket...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 9.

Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...vezetésének szabályairól, a gépjárműköltségek elszámolásának,ellenőrzésének rendjéről, a gépjármű biztonságos tárolásáról, üzemeltetésénekszabályairól, az esetleges magánhasználat feltételeiről. Ha a tankolástüzemanyagkártyával oldják meg, akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Lakásszövetkezet nem tag tulajdonosaként fizetett költségek (felújítási hozzájárulás, közös költség)

Kérdés: Lakásfenntartó szövetkezetnek a lakásszövetkezeti tag, illetve nem tag tulajdonos önkormányzat 100%-os tulajdonában lévő gazdasági társaság (továbbiakban: gazdasági társaság) által fizetett közös költség és felújítási hozzájárulás adójogi megítélése az Áfa-tv. vonatkozásában. A fenti fizetési kötelezettségekkel összefüggésben kapnia kell-e számlát a gazdasági társaságnak, vagy elégségesnek bizonyul a vonatkozó jogszabályi előírások alapján az említett költségek pl. csekken történő megfizetése úgy, hogy a közösköltség- és felújításialap-fizetési kötelezettség összegéről 12 havi, előre kitöltött csekk gondoskodik?
Részlet a válaszából: […] ...megfelelően a lakásszövetkezet tevékenységének (egyéb) pénzügyiforrását a tagok és nem tag tulajdonosok fenntartással (üzemeltetés,karbantartás és felújítás) kapcsolatos befizetései szolgálják.A számviteli törvény szerinti egyes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 16.
1
24
25
26
38