Intézkedési terv nyilvántartása

Kérdés: A belső ellenőrzési vezető köteles az intézkedési tervekről a beszámolóban beszámolni, és a Bkr. 50. §-ának (1)–(2) bekezdései szerinti nyilvántartást vezetni. A belső ellenőrzés eredményeként létrejött intézkedési terv nyilvántartásának vezetése valóban a belső ellenőrzési vezető feladata, vagy az ellenőrzött szerv, szervezeti vezetőjéé? Kinek a felelősségi körébe tartozik az intézkedések és az ellenőrzések nyilvántartása?
Részlet a válaszából: […] ...intézkedési terv az ellenőrzési javaslatok alapján az ellenőrzött szervezet, szervezeti egység által készített intézkedések végrehajtásának ütemezése a végrehajtásáért felelős személyek és a vonatkozó határidők megjelölésével.A belső ellenőrzési vezető a Bkr...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 21.

Jegyző gazdálkodási feladata és hatásköre

Kérdés: A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 140. §-a (1) bekezdésének k) pontja szerint a jegyző gazdálkodási feladata és hatásköre többek között: "a kötelezettségvállalást ellenjegyzi, erre más személyt is felhatalmazhat". Ez a rendelkezés ellentétben van-e az államháztartásról szóló törvényben és a végrehajtására kiadott kormányrendeletben a pénzügyi ellenjegyzés fogalmával? Mikor van a jegyzőnek ellenjegyzési jogköre kötelezettségvállalás esetén?
Részlet a válaszából: […] ...költségvetés végrehajtása során a költségvetési szerv tárgyévi fizetési kötelezettséget csak a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig vállalhat, figyelembe véve a saját bevételek teljesülésének ütemét is. A kötelezettségvállalás az előirányzatok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 30.

Gazdasági szervezet

Kérdés: Az önállóan működő és gazdálkodó polgár­mesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata szerint a hivatal szervezeti egységekre/csoportokra tagozódik. A csoportok szakmai munkáját csoportvezetők irányítják, nem vezetői beosztásban. A hivatalhoz van rendelve két részben ön­­állóan működő intézmény is, aminek a pénzügyi feladatait a hivatal látja el. Hogyan kell értelmezni az Ávr. 9. §-ának (1) bekezdését? Ha van elkülönült szervezeti egység (pénzügyi csoport), akkor az a nevétől függetlenül gazdasági szervezetnek minősül? Ha igen, lehet-e a vezetője a jegyző? A jegyzőnek jogi szakképesítése van (pénzügyi nincs), ezért a beszámolókat a jogszabálynak megfelelő szakképesítéssel rendelkező köztisztviselő írja alá. Mondhatja-e a képviselő-testület, hogy a hivatal szervezeti egységekre/csoportokra tagozódik, de gazdasági szervezettel nem rendelkezik?
Részlet a válaszából: […] ...tervezéséért, az előirányzatok módosításának, átcsoportosításának és felhasználásának (a továbbiakban együtt: gazdálkodás) végrehajtásáért, a finanszírozási, adatszolgáltatási, beszámolási és a vagyon használatával, védelmével összefüggő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 9.

Közművelődési intézmény gazdasági vezetőjének kinevezése

Kérdés: Önkormányzati fenntartású, önállóan gazdálkodó és működő közművelődési intézmény gazdasági vezetőjének pályáztatása, kinevezése kinek a feladata, ki dönt az állás betöltéséről, és a munkáltatói jogoknak ki lesz a gyakorlója?
Részlet a válaszából: […] Az Áht. alapján a költségvetési szerv gazdasági vezetőjének kinevezése és felmentése, vagy a megbízása, megbízásának visszavonása, továbbá díjazásának megállapítása (ha törvény eltérően nem rendelkezik) a költségvetési szerv irányítása körébe tartozik. A helyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 19.

Gondnoki munkakör betöltése pályázat nélkül, képesítési előírások

Kérdés: Közalkalmazotti gondnoki állást be lehet-e tölteni pályázati anyag beadása nélkül, ha az állás nincs meghirdetve? A gondnok intézményünknél a leltározásért felelős munkavállaló. A gondnoki munkakör betölthető-e vegyipari technikus végzettséggel?
Részlet a válaszából: […] ...pályázat alapján létesíthető. A (2) bekezdés rögzíti ehhez képest a kivételeket. Ezek között sorolja fel a törvény azt az esetet, ha végrehajtási jogszabály ad lehetőséget arra, hogy pályázat nélkül töltsenek be valamely munkakört.Az egészségügyi ágazatban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Élelmezésvezető – vezetői munkakör

Kérdés: Közalkalmazottként dolgozom egy idősek otthonában élelmezésvezetőként anyagi, személyi és tárgyi felelősséggel. 2002-2007 között – ugyanitt, ebben a munkakörben – kaptam vezetői pótlékot. A jelenlegi, 2011. október 1-jén létesített, szintén élelmezésvezetői munkaviszonyomban azért nem kapok vezetői pótlékot, mert az SZMSZ-ben nincs rögzítve az élelmezésvezető pótléka. Az akkori átszervezés miatt más gazdaságvezető van, szerinte az élelmezésvezetői munkakör nem számít vezetői munkakörnek. Jár-e a fenti munkakörhöz vezetői pótlék, ha igen, visszamenőleg igényelhetem-e? Ha jár a vezetői pótlék, és munkáltatóm ismét elutasítja kérésemet, érdemes-e munkaügyi döntőbírósághoz fordulni?
Részlet a válaszából: […] ...ellátó vezető magasabb vezetőnek minősül. A magasabb vezetői, valamint vezetői megbízások körét, továbbá a megbízás feltételeit a végrehajtási rendelet határozza meg.A megbízott vezetőt vezetői pótlék illeti meg. A pótlék mértéke magasabb vezetői...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Európai uniós támogatás finanszírozó szervezeten keresztül

Kérdés: Központi költségvetési intézet EU-s pályázati pénzt kap hazai finanszírozó szervezeten keresztül. Milyen könyvelési tételeket kell alkalmazni ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...között mint szabálytalan kifizetés miatti kötelezettség, átvezetésre kerül a támogatási előleg miatti kötelezettségből.Ha a projekt végrehajtása félbemarad, és a visszafizetendő összeg megállapításra kerül, akkor a pénzügyi rendezés a célelszámolási vagy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Munkaközi szünet

Kérdés: A Munka Törvénykönyvének 86. §-a szerint a munkaközi szünet nem része a munkaidőnek. Közalkalmazottaknál, szociális területen, napi 8 órában dolgozó munkavállalók esetében a munkavállalók javára ettől el lehet térni? Tehát ha a közalkalmazotti tanács és a munkáltató írásban megállapodnak, hogy a munkaközi szünet tartamát a munkaidő részének tekintik, akkor jogszerűen járnak el? Esetleg ezen megállapodás lehetőségét eleve kizárja az a tény, hogy az Mt. 92. §-ának (4) bekezdése, illetve a 135. §-a a köz­alkalmazotti jogviszony tekintetében nem alkalmazható?
Részlet a válaszából: […] ...történő eltérés szabályait.Ez tehát azt jelenti, hogy a jövőben megalkotandó, a munkaközi szünet és munkaidő viszonyára vonatkozó végrehajtási rendeletekben szereplő előírások keretei között lehet eltérni majd (kollektív szerződéssel vagy – ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Központi költségvetési szerv többletbevételének felhasználása

Kérdés: Hogyan kell értelmezni a központi költségvetési szervre a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.) 35. §-át?
Részlet a válaszából: […] ...engedély megadása mellett lehetséges, de akkor is csak a fejezetet irányító szerv hatáskörében végrehajtott előirányzat-módosítás végrehajtását követően.Ha a 30% többletbevétel nem érné el az 50 millió forint összeghatárt, akkor is szükséges az engedély megadása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Költségvetési szerv beszerzéseinek eljárási rendje

Kérdés: Önkormányzatunk olyan építési beruházás megvalósítását tervezi, amely nem tartozik a közbeszerzési törvény hatálya alá (nem éri el a közbeszerzési értékhatárt). Van-e arra jogszabályi előírás, hogy a munkát végző kivitelezőt hogyan kell kiválasztani? Például be kell-e kérni legalább 3 ajánlatot, meg kell hirdetni a munkát? Esetleg elegendő egyetlen vállalkozóval tárgyalni és szerződést kötni?
Részlet a válaszából: […] ...államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 13. §-ának (2) bekezdésében foglalt előírás alapján a költségvetési szervnek belső szabályzatban rendezni kell a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódó és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. december 11.
1
21
22
23
44