Polgármesteri költségtérítés

Kérdés: Önkormányzatunknál a polgármester költségtérítési átalányban részesül. Milyen költségeket számolhat el? Kedvezőbb lenne-e, ha tételes költségtérítést kapna?
Részlet a válaszából: […] ...levonását kérte, és a nyilatkozat alapján levont költség több, mint amennyit a polgármester igazolni tud, akkor a különbözet után bírságot kell bevallani és megfizetni, feltéve hogy a különbözet az adóelőleg megállapításánál figyelembe vett költség...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. június 11.
Kapcsolódó címkék:  

Kényszertörlési eljárás alatt álló cég ingatlan-bérbeadása

Kérdés: Egy belföldön nyilvántartott adózót a cégbíróság törölt a nyilvántartásból, mert nem nyújtotta be a korábbi könyvelője a 2009. évi éves beszámolóját. Viszont a cégnek van a birtokában egy ingatlan (egy lakás), amelyet egy másik társaság bérel, és amelynek számlára van szüksége. Az ügyvéd próbálja most megmenteni a céget, és újra "üzembe helyezni", de ez még hosszú idő. Kibocsáthat-e a megszűnt cég számlákat, ha már nem létezik? Ha nem, mi a helyes megoldás a számlázásra?
Részlet a válaszából: […] ...és teljesítsék a cég adójogi kötelezettségeit. Amennyiben ezt az érintettek nem teljesítik, velük szemben 100-900 ezer forintos bírság is kiszabható, illetve a cégvezető eltiltható 5 évre a cégvezetéstől. Kényszertörlésre általában akkor kerül sor, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 30.
Kapcsolódó címkék:  

Követelések besorolása

Kérdés: A Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal közhatalmi tevékenységet ellátó szerv. Tevékenységét jogszabályok alapján látja el, és szabad kapacitását kihasználva, megrendelésre is szolgáltat. A közhatalmi tevékenységért igazgatási-szolgáltatási díjat szed, és bírságbevétele is van. A díjakat nem lehet adók módjára behajtani. A követeléseket adós és vevő kategóriákba soroljuk. Mivel az év végi követelés elismerésénél különbözően kell dokumentálni, fontos, hogy a kategóriákat jól alkalmazzuk [Áhsz. 34. § (6) bek., 22. § (1) bek.]. Hová kell sorolni a nem adók módjára behajtható, de jogszabályon alapuló követeléseket?
Részlet a válaszából: […]  Az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetésikötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet 22.§-a határozza meg a vevők és az adósok fogalmát. E szerint: "22. § (1) Akövetelések között kell kimutatnia) azokat a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 20.
Kapcsolódó címkék:  

Csatornaberuházás áfája

Kérdés: 1995. december 18-a óta, általános szabályok alapján, az élelmezési tevékenységen jelentkeztünk be áfaalanynak. Visszaigényelni áfát is csak itt tudunk, ha az elszámolás úgy alakul. Sikeres pályázat esetén szeretnénk a csatornaberuházást megkezdeni, azaz már a fordított adó is felmerül. Kell-e módosítani az áfabejelentésünket, hogy jogosultak legyünk a csatornaberuházás áfájával visszaigénylésére, vagy elegendő külön áfaanalitika az élelmezés és csatornaberuházás esetében, és így vissza tudjuk igényelni az áfát?
Részlet a válaszából: […] ...követő 15 napon belül kell eleget tennie. Jóllehet az Art. 172.§-a a változásbejelentés elmulasztását mulasztási bírsággal sújtja, azonban eznem jelenti azt, hogy a kétségbe lehetne vonni a levonási, illetőlegvisszaigénylési jog...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.
Kapcsolódó címkék:    

Áfa-visszaigénylés elévülése

Kérdés: Kérdésem az áfaelévüléssel és a bevallás technikai megoldásával kapcsolatos. Önkormányzatunk negyedéves áfabevalló, 8 éve göngyölített áfát, nem igényelt visszafizetést soha, annak ellenére, hogy a visszaigénylési lehetőség megnyílt. 2009. évben gépbeszerzést hajtott végre, nagyobb összegű áfát igényelhet vissza. 2010. I. negyedévében áfát igényelt, a bevallás szerint az előző időszakok áfáját pontosan be kell írni. Amennyiben 2009. 09. 30. előtti áfa szerepel, elévült. Ezzel a bevallásban nem lehet mit kezdeni, be kell írni. Így jogtalan áfaigénylés történt, ebből következik a mulasztási bírság. A göngyölített áfára is vonatkozik az ötéves elévülés? IV. negyedéves áfabevallás, 2004. október-2010. március 31. a visszaigényelhető időszak? Mi az elévült áfának a technikai levezetése, mert erre az 1065-ös bevallás nem ad lehetőséget? Az adóhatóság ezt hivatalból nem törli. Az adózó a bevalláson nem tudja kezelni.
Részlet a válaszából: […] Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény(továbbiakban: Áfa-tv.) 261. § (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy az Áfa-tv. -a (2) és (3) bekezdésben meghatározott eltéréssel – 2008. január 1. napján léphatályba, rendelkezéseit – a (4)–(8)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 10.

Saját személygépkocsi hivatali célú használata

Kérdés: Körjegyzőségünkön a körjegyző az éves költségvetési előirányzat erejéig havonta, egyenlő mértékben fizetett költségátalányt kap személygépkocsijának hivatali célú használata után. A körjegyző saját maga vezeti a költségelszámolását (útnyilvántartás), engedéllyel rendelkező programot felhasználva. A körjegyző és az egyéb munkáltatói jogokat gyakorló polgármester évente megállapodásban rögzítik a költségátalány kifizetésének rendjét (idejét, kifizethető havi maximális mértékét, elszámolások rendjét). Köteles-e a körjegyző a költségátalány kifizetésekor bemutatni a költségelszámolását, vagy elégséges a megállapodásban foglalt nyilatkozata, hogy erről ő gondoskodik? Hivatali előfizetésben lévő rádiótelefon alkalmazott által történő értékkorlátos vagy korlátlan használatának helyi szabályozásakor mire kell ügyelni?
Részlet a válaszából: […] ...neki felróható okból [ideértve aza) pontban említett esetet is] – befizetési különbözet mutatkozik, annak 12százalékáta magánszemélybírságként az adóévre vonatkozó bevallásában feltünteti, és a bírságotmegfizeti. Nem kell e rendelkezést alkalmazni, ha az a)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. július 20.

Közhatalmi tevékenység áfája

Kérdés: Közhatalmi tevékenységet végző agrárhatóságként a Ket. 153. § (2) bekezdése szerinti eljárási költséget téríttetünk meg ügyfelünkkel. Minősíthetjük-e a bevételt az Áfa-törvény hatályán kívüli tevékenység bevételének? Melyik számlaszámon kell elszámolni az így beszedett bevételt a 9-es számlaosztályban?
Részlet a válaszából: […] ...összefüggésben,– felügyeleti jellegű tevékenység díja – a költségvetésiszerv felügyeleti tevékenysége keretében,– bírság bevétele. Ha a beszedett bírság, díj vagy annak egy része nem aköltségvetési szervet illeti meg, mert jogszabály alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 18.
Kapcsolódó címke:

Polgármesteri költségátalány

Kérdés: A polgármesteri költségátalány elszámolásával kapcsolatban az Szja-tv. 73. §-ában foglalt 2009-es előírás 2010. január 1-jétől hatályát vesztette. A 2010. évi Szja-tv. 3. sz. mell. 25. pontja említést tesz a polgármesterek által elszámolható költségekről. Kell-e bizonylattal igazolni a költségeket, és terheli-e valamilyen levonás? Mennyi a költségátalány összeghatára?
Részlet a válaszából: […] ...anyilatkozata szerinti költséget kell tudnia felmutatni (ha nem tud annyit, és akülönbözet meghaladja az 5%-ot, a különbözet után 39% bírság megfizetéséreköteles). A költségátalányként kapott bevételből a magánszemély által nemigazolt rész nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 27.
Kapcsolódó címkék:    

Polgármesterek költségátalányának személyijövedelemadó-vonzata

Kérdés: Polgármester részére az 1994. évi LXIV. törvény 18. § (2) bekezdése szerint fizetett költségátalány után 2010. január 1-jét követően milyen adózási és járulékfizetési szabályokat kell alkalmazni?
Részlet a válaszából: […] ...összevont adóalap megállapításánál az adóbevallásban elszámoltigazolt költséget, akkor a különbözet 39 százalékát a magánszemély bírságkéntaz adóévre vonatkozó bevallásában feltünteti, és a bírságot megfizeti, feltévehogy a különbözet az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.
Kapcsolódó címkék:    

Polgármester költségelszámolása

Kérdés: 2010-től a polgármester tételes költségelszámolást választhat. A számla a polgármester vagy önkormányzat nevére kell, hogy szóljon? Milyen számlák fogadhatók el? Az üzemanyagszámla mellé kell-e útnyilvántartást csatolni? Az elszámolt költséget havonta kell maximálni, vagy ha az egyik hónapban kevesebb költséget számol el, akkor a következő hónapban többet számolhat el? Az otthoni internetszámlája elfogadható-e költségként?
Részlet a válaszából: […] ...jövedelemnekminősül, amely különbözet, ha meghaladja a figyelembe vett költség 5%-át, akkoraz Szja-tv. szabályai szerint 39%-os adóbírságot kell fizetnie. Ha a polgármester kéri a költségátalány megállapítását,annak mértékéről a képviselő-testület a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.
Kapcsolódó címkék:    
1
…
5
6
7
…
10