Alapellátásban dolgozó védőnők díjazásának emelése

Kérdés: Önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazott státuszban lévő védőnők – akik nem szakdolgozói munkakörben vannak foglalkoztatva – esetében a jelenleg hatályos jogszabályok értelmében a bérbesorolást melyik időponttól visszamenőlegesen kell módosítani, és a havi illetményük milyen elemekből áll? A garantált illetményhez milyen bérelem társul bérnövelő tényezőként, melyik jogszabályi helyre kell hivatkozni helyesen az ő esetükben a besorolás elkészítésénél? A területi pótlék mely védőnőket illeti meg?
Részlet a válaszából: […] ...munkakörben, így pl. védőnői munkakörben, rá kiterjed az új előmeneteli szabályok és béremelés hatálya. Amennyiben az Önök által fenntartott védőnői szolgálat nincsen felsorolva a mellékletben, Önökre az előző bekezdésben foglalt, az alapellátásra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 29.

Ki nem fizetett jubileumi jutalom iránti igény

Kérdés: 1981. augusztus 1-jétől dolgozom óvónőként. 2011-ben nem kaptam meg a 30 éves jubileumi jutalmamat. Azóta munkahelyet változtattam. Kérhetem-e a jubileumi jutalom kifizetését az új munkahelyemen? Van-e elévülési idő? Ha jár ez nekem, akkor a 2011-ben érvényes béremet vagy az aktuális illetményemet kell figyelembe venni a kifizetéskor? Kérhetnek-e erről utólagosan valamilyen dokumentumot, mivel tudom igazolni, hogy nem kaptam meg ezt a pénzt?
Részlet a válaszából: […] ...közoktatási intézmények, és jogutódjuk – a pedagógusok jogviszonyát illetően – 2013. január 1-jétől a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ lett. A jogutód felel a jogelőd kötelezettségeiért. Mielőtt bírósági útra terelné a kérdést – amíg az még...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 8.

Iskolabusz-szolgáltatás

Kérdés: Önkormányzatunknak a KLIK (Klebelsberg Intézményfenntartó Központ) részére iskolabusz-szolgáltatásról számlát kell kiállítani. Milyen szolgáltatás jogcím alatt és mennyi százalék áfatételt kell tartalmaznia a kiállítandó számlának?
Részlet a válaszából: […] Az önkormányzat személyszállítási szolgáltatást végez a KLIK-nak. A személyszállításnál a teljesítés helye az Áfa-tv. 40. §-a alapján a megtett útvonal. A kérdésből következtethető, hogy a teljes útszakasz belföldre esik, ezért a magyar áfaszabályokat és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 8.

Önkormányzati iskolai étkeztetés áfája

Kérdés: Önkormányzat óvodai és iskolai étkeztetése finanszírozásakor 50 vagy 100%-ot átvállal a szülőktől. Helyes-e az a megoldás, hogy az étkeztetés szülőktől átvállalt 50 vagy 100%-os összeg állami és önkormányzati finanszírozási különbözetére az önkormányzat saját magának állít ki áfás számlát? Ha nem, akkor hogyan kell a számlákat kiállítani?
Részlet a válaszából: […] ...teljes egészében levonhatja az Áfa-tv. 120. §-a alapján.Figyelembe kell venni azonban, hogy az önkormányzattól az általa alapított, fenntartott intézmény részére működési finanszírozásként, illetve alapfeladatok ellátására utalt támogatás nem képez áfaalapot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 8.

Külföldi tanulmányút elszámolása

Kérdés: Önkormányzatunk képviselő-testülete úgy határozott, hogy a község általános iskolájába járó gyermekek közül azokat, akik a megyei tanulmányi versenyeken jó helyezést értek el, és az őket felkészítő pedagógusokat többnapos külföldi tanulmányútban részesíti. Az önkormányzat nevére 9 db repülőjegy megnevezéssel szóló számlát küldött az utazási iroda. Kérdésem, hogy ezt milyen kiadásnemre kell elsődlegesen könyvelni az önkormányzatnál a tanulók, illetve a pedagógusok tekintetében, annak fényében, hogy az iskola fenntartását január 1-jétől a Klebelsberg Intézményfenntartó látja el? Továbbá kapcsolódik-e a kifizetéshez adó- és járulékfizetési kötelezettség az önkormányzat részéről?
Részlet a válaszából: […] A kérdést feltevő tanulmányútnak nevezi a kérdéses utat, ezért nézzük meg először, hogy mit kell személyi jövedelemadózás szempontjából tanulmányútnak tekinteni, és hogy kell azt bizonylatolni.Tanulmányútnak kell tekinteni a munkavállalók munkakörével összefüggő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. szeptember 17.

Pénzmaradvány

Kérdés: Az önkormányzat az önállóan működő költségvetési szerv 2012. évi pénzmaradványát testületi döntés alapján elvonja. Kérjük, írják meg, hogy 2013-ban hogyan tudjuk lekönyvelni fenntartó és intézmény tekintetében is?
Részlet a válaszából: […] A költségvetési szerv az elvonását, mint intézményi túlfinanszírozás, feladatelmaradás miatti, a meghatározott célra rendelkezésre bocsátott összeget, egyéb pénzmaradványt csökkentő tételhez kapcsolódó összeget az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. augusztus 27.

Önkormányzati hivatal gazdasági szervezete

Kérdés: Önkormányzati hivatalnál két külön szervezeti egység látja el az Ávr. 9. §-ának (1) bekezdésében foglalt gazdálkodási feladatokat. A gazdasági vezetőt az Áht. 9. §-a (1) bekezdésének c) pontja szerint ki kell neveznie a polgármesternek, vagy az Ávr. 11. §-ának (2) bekezdése szerint elég, ha az SzMSz-ben megjelölik? A képviselő-testület dönthet-e úgy, hogy bár a hivatal gazdasági feladatokat ellátó szervezeti egységekre tagozódik, nincs gazdasági szervezete?
Részlet a válaszából: […] ...fenntartó kompetenciája, hogy eldöntse, az önkormányzati hivatalnak legyen-e gazdasági szervezete vagy sem. Az önkormányzati hivatal az Ávr. 10. §-ának (3) bekezdése alapján gazdasági szervezet hiányában is elláthatja a 9. § (1) bekezdése szerinti feladatokat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. július 30.

Önkormányzati intézménynél alkalmazandó nyugdíj-politikai elvek

Kérdés: Az öregségi nyugdíjkorhatárt 2013. novemberben érem el, jelenleg korhatár előtti ellátásban részesülök. Egy önkormányzati intézménynél megbízási szerződéssel, nem közalkalmazottként speciális feladatot látok el. Kérdésem, hogy az öregségi nyugdíjkorhatár eléréséig (2013. november) ezt a feladatot elláthatom-e (a nyugdíjjárulék alapja nem éri el az éves keretösszeget), valamint kell-e a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál bejelentést tennem?
Részlet a válaszából: […] ...a nem miniszter által vezetett (irányított vagy felügyelt) intézményekre nézve. Ebből következően a helyi önkormányzatok által fenntartott intézmények, továbbá a helyi önkormányzat önkormányzati hivatala vagy polgármesteri hivatala jogviszonyaira, így az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 21.

Önkéntes munkavállalás

Kérdés: Az önkéntes munka pénzbeli meghatározásánál van-e valamilyen minimális követelmény, amihez igazodni kell? (Például minimálbér hivatalos órabére vagy hasonló.) Ha valaki önkéntes munkát végez, be kell-e jelenteni az adóhatósághoz vagy bárhova, azonkívül hogy évente egy alkalommal a statisztikai hivatal erre vonatkozó rovatát kitöltjük?
Részlet a válaszából: […] ...vételére illetékes szerv harminc napnál nem régebbi igazolását az egyházi jogi személy adatairól.Fogadó intézmény, illetve annak fenntartója esetén a bejelentéshez mellékelni kell annak igazolását, hogy a fogadó intézmény jogszerűen működik, továbbá ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 30.

Vezetői megbízás közoktatási intézménynél

Kérdés: Tagintézmény-vezetőként dolgozom egy szakközépiskolában, határozott idejű magasabb vezetői megbízással rendelkezem 2017. június 30-ig (Kjt. 23. §). 2013 szeptemberétől fenntartóváltás lesz intézményünkben, egyházi fenntartásba kerülünk. Érvényben marad-e a vezetői megbízásom, hiszen "elvileg" az átvétel során semmilyen érdeksérelem nem érheti a nevelőtestület egyetlen tagját sem? (Az intézményben 2010. 08. 26. óta vagyok magasabb vezető.)
Részlet a válaszából: […] ...kérdésben szereplő fenntartóváltás, egyház részére történő átadás a Kjt. 25/A. §-a szerinti átadásnak minősül, így az ott rögzített eljárási szabályok szerint kell eljárni. A vezetői megbízás automatikusan megszűnik a Kjt. 25/A. §-a szerinti átadás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 9.
1
16
17
18
32