Önkormányzati támogatások áfája II.

Kérdés: Önkormányzati feladat (pl. parkok karbantartása, helyi televízió működtetése, helyi lapok kiadása) ellátására létrehozott gazdasági társaságnak (kht.-nak), illetve nonprofit szervezetnek elenyésző reklámbevétele van, működése nagyrészt önkormányzati forrásból finanszírozott. Ingyenesen sugározza a műsort, terjeszti az újságot. A támogatás alapja-e az áfának? Levonható-e a hozzá kapcsolódó beszerzési áfa?
Részlet a válaszából: […] ...a Költségvetési Levelek 21. számában az 540. kérdésben.2003-ban hatályban lévő Áfa-tv. szerint a támogatásból finanszírozott beszerzések előzetesen felszámított adótartalmát a kht., illetve a nonprofit szervezet – a törvényben meghatározott egyéb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.
Kapcsolódó címkék:  

Költségvetési szervek adóalanyisága 2004-ben

Kérdés: Mitől függ a költségvetési szervek adóalanyisága 2004-ben?
Részlet a válaszából: […] ...hogy ellenérték fejében fogja üzemeltetni, illetve átadni az üzemeltetőnek. Ebben az esetben a beruházás megvalósításához kapcsolódó beszerzései áfatartalmát levonhatja, az átadáskor azonban áfakötelezettsége keletkezik, továbbá az Áfa-tv. tárgyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.
Kapcsolódó címkék:  

Családsegítő szolgáltatások áfája

Kérdés: Egy önkormányzat családsegítő irodája pályázaton elnyert összegből csecsemők ellátásához szükséges eszközöket (babakocsi, babaágy stb.) szerzett be, melyeket rászoruló családok használatába ad jelképes összeg befizetése ellenében. Az ily módon ellenérték fejében használatba kapott tárgyakat meghatározott idő után az igénybevevők kötelesek visszaadni a családsegítő irodának. Tekinthető-e ez a tevékenység a Szolgáltatások Jegyzéke szerinti 85.32 besorolási szám alá tartozó "szociális ellátás elhelyezés nélkül" körébe tartozó szolgáltatásnak, mely az Áfa-tv. alapján tárgyi adómentes szolgáltatás?
Részlet a válaszából: […] ...akkor figyelemmel kell lenni arra, hogy ez a szolgáltatás adófizetési kötelezettséget nem keletkeztet, ugyanakkor a hozzá kapcsolódó beszerzések előzetesen felszámított adója sem helyezhető levonásba [Áfa-tv. 30. § és 33. § (1) bek. b) pont].Amennyiben tehát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.
Kapcsolódó címkék:  

Szakmai fejlesztési feladatok köre

Kérdés: A költségvetési törvény figyelembevételével a 2003-as évben taneszköz-előirányzatunk van. Ezt a taneszköz-normatívát fel lehet-e használni a már meglévő padok, székek felújítására?
Részlet a válaszából: […] ...felszerelések korszerűsítésére, fejlesztésére és működtetésével összefüggő berendezésekre, továbbá taneszközök és felszelések beszerzésére igényelhetik..."Az idézett törvényi rendelkezés nem tartalmaz arra utalást, hogy felújításra is igénybe vehető...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.
Kapcsolódó címkék:  

Saját vállalkozásban megvalósított beruházás áfája

Kérdés: Központi költségvetési szerv központi beruházást valósít meg, amit külső kivitelezővel végeztet, de egy része saját kivitelezésében készül. A beruházás a költségvetési szerv alapfeladatainak ellátását szolgálja, forrása törvényi soron megjelenő központi támogatás. Megvalósításának ideje általában több év.Saját kivitelezés megvalósítása részben saját munkaerővel, részben pedig külső szolgáltatás igénybevételével történik. Az üzembe helyezés időpontjától függetlenül az elvégzett munkák és külső számlák fedezetét lekérjük a kincsártól. Az így megvalósított saját kivitelezés saját rezsis beruházásnak minősül-e?A megvalósításhoz igénybe vett külső szolgáltatások beérkezett számláinak áfája visszaigényelhető-e?Amennyiben saját rezsis beruházás, akkor áfaköteles-e? És ha igen, akkor a teljesítés időpontjának az üzembe helyezés időpontja számít-e?Visszaigényelhető-e a megvalósításhoz konkrétan kapcsolódó beérkező számlák áfatartalma az üzembe helyezést követően (esetleg több év múlva)? Be kell-e fizetni a fizetendő áfát?
Részlet a válaszából: […] ...a termékértékesítéssel egy tekintet alá, amelyeknél az adóalany a megvalósításhoz olyan terméket használ fel, hasznosít, amelynek beszerzéséhez, kitermeléséhez vagy előállításához kapcsolódó, előzetesen felszámított adó részben vagy egészében levonható.Ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.

Ingyenesen használatba adott számítógép áfája

Kérdés: Intézményünk a használt számítógépek egy részét a dolgozónak térítésmentesen juttatja, másik részét térítésmentesen használatba adja. Az Szja-tv. 1. mellékletének 7.11. pontja szerint a munkáltató által biztosított ingyenes vagy kedvezményes számítógép- és internethasználat (ideértve különösen az egyszeri, a havi, a forgalmi díj átvállalását, a modem biztosítását), továbbá az első üzembe helyezését követően legalább két évig használt számítógép ingyenes vagy kedvezményes megszerzése adómentes. Mi a fentebb vázolt térítésmentes átadás áfarendszerbeli megítélése?
Részlet a válaszából: […] ...Áfa-tv. alapján a munkáltató levonásba helyezheti a számítógép és tartozékai (a továbbiakban: számítógép) beszerzéséhez kapcsolódó, előzetesen felszámított általános forgalmi adót, amennyiben az a bevételszerző tevékenységét szolgálja.Ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.
Kapcsolódó címke:

Elmaradt szakmai út repülőjegyének elszámolása

Kérdés: Cégünk 4 db repülőjegyet vásárolt kedvezményesen szakmai utazással kapcsolatban. A külföldi partner 1 héttel az utazás előtt lemondta a delegáció fogadását. A repülőjegyet visszavásárolni nem tudták, mert akciós jegy volt, az 50 százalékos visszatérítés sem megoldható. A cég felajánlhatja-e egy meghatározott összegen azon munkatársaknak megvásárlásra, akiknek a nevére szól? Ha igen, könyveléstechnikailag mi a gyakorlat erre?
Részlet a válaszából: […] ...saját hatáskörben kell dönteni, általánosan kialakult gyakorlat nincsen. Amennyiben a dolgozó kisebb összeget térít, mint a repülőjegy beszerzési ára, akkor a dolgozó által térített összeg és a repülőjegy vételára közötti különbözet természetbeni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.
Kapcsolódó címke:

Színházi kellékként beszerzett élelmiszerek áfaelszámolása

Kérdés: A színházi kellékként beszerzett élelmiszerek esetében is érvényes-e az áfalevonási tilalom?
Részlet a válaszából: […] ...tilalmakról az Áfa-tv. 33. §-a rendelkezik. Az Áfa-tv. 33. § (2) bekezdése e) pontja értelmében az élelmiszerek és italok beszerzése esetén az előzetesen felszámított adó nem vonható le, feltéve hogy a beszerzés nem továbbértékesítési,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 13.
Kapcsolódó címkék:  

Önkormányzati támogatások áfája

Kérdés: Önkormányzatunk a községgazdálkodási feladatok ellátására kht.-t alapított, amelynek 100 százalékban tulajdonosa. Bevételének 5-6 százaléka származik szolgáltatási tevékenységből. Községgazdálkodási feladatait csaknem teljes egészében önkormányzati finanszírozásból látja el.A kht.-nak az önkormányzat által nyújtott támogatása áfa szempontjából hogy kedvezőbb, ha a) általánosságban kapja a községgazdálkodási feladatok ellátására, vagyb) konkrétan megjelölve (pl. x fm útpadka karbantartására, x számú játszótér gondozására, tehergépkocsi, fűnyírók javítására)?
Részlet a válaszából: […] ...áfakulcsával, a támogatást a támogatók nevére kell kiszámlázni. Ebben az esetben a kht. a konkrét tevékenységhez kapcsolódó beszerzések előzetesen felszámított adóját levonhatja. Ha a szóban forgó beszerzéseket egyaránt az ellenértéknek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 9.
Kapcsolódó címkék:  

Bérelt ingatlanon végzett beruházás és felújítás elszámolása, valamint első beszerzésű készletek állományba vétele

Kérdés: 1. Költségvetési intézmény által bérelt ingatlan építési, beruházási, felújítási munkáit – amennyiben azokat a bérlő fizeti – hogyan lehet a nyilvántartásban megjelentetni, tekintettel arra, hogy az intézmény vagyonkezelőként nem jegyezhető? 2. Új hivatal létesítésekor első beruházásként beszerzett eszközt az 1-es számlacsoportban kell-e nyilvántartásba venni, ha annak az értéke 50 000 forint alatti, de a beruházásra kapott pénzügyi keret nem tartalmaz dologi előirányzatot? Hogy történik a könyvelés?
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozó kitételeket feltüntették.2. Első beruházásként beszerzett eszközök (kis értékű tárgyi eszköz, ill. egyéb készletek) beszerzését az általános szabályok szerint a dologi kiadások között kell elszámolni.A beruházásra kapott pénzügyi keret – a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 9.
1
…
103
104
105
…
114