Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] A kérdés megválaszolásához először is azt kell tisztázni,hogy azt a feladatot, amelyhez a kisbuszt vásárolják, az önkormányzat vagy apolgármesteri hivatal látja-e el. Az önkormányzati feladatokat általában nemközvetlenül látja el az önkormányzat, hanem intézményein...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Szakmai vizsgaelnök és kamarai képviselő megbízása

Kérdés: Szakképző iskolában a szakmai vizsgákhoz delegálják az elnököt és a kamarai képviselőt. A vizsgáztatásra szóló megbízólevelet konkrét személyre adják ki (aki névjegyzékben szerepel). Helyes eljárásnak tekinthető-e, ha a gazdasági szervezet által kiállított számla alapján fizetjük ki a megbízási díjat, ha a vizsgáztatással megbízott személy a gazdasági szervezet tagja, és a szervezet végezhet ilyen tevékenységet (vizsgáztatás)?
Részlet a válaszából: […] ...a szakképesítés szerintilletékes területi gazdasági kamarának a gazdasági érdek-képviseletiszervezetekkel együttműködve kijelölt képviselője vesz részt. Ha aszakképesítés nem tartozik egyik gazdasági kamara hatáskörébe sem, akkor a vizsgabizottságmunkájában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Körjegyzőség feladatai az önkormányzati működésben

Kérdés: Az önkormányzatok képviselő-testületei a körjegyzőséggel kapcsolatos követelmények között megfogalmazhatják-e, hogy a köztisztviselőknek kötelező az önkormányzati rendezvények előkészítésében részt venni, illetve azon kötelező részt venni (pl. főzés, kiszolgálás stb.)?
Részlet a válaszából: […] ...önkormányzatnál a képviselő-testület egységes hivatalthoz létre – polgármesteri hivatal elnevezéssel – az önkormányzat működésével,valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével ésvégrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Polgármesteri hivatal, illetve önkormányzat adószáma

Kérdés: A községi önkormányzatnak és a polgármesteri hivatalának az adószáma megegyezik? Nem kell, hogy külön legyen az önkormányzatnak és külön a polgármesteri hivatalnak? Nem körjegyzőség esetén? Melyik jogszabály határozza meg?
Részlet a válaszából: […] ...vagy szervezet kifizetőként kifizetést teljesít. Ilyen kifizetés lehetpl. az önkormányzatok esetében a polgármester vagy a képviselők tiszteletdíjastb. Az általános forgalmi adóról szól 2007. évi CXXVII. tv.(Áfa-tv.) 5. §-a alapján adóalany az a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 7.

Lakosságszám-csökkenés hatása a jegyző illetményére

Kérdés: A település lakosságszáma 3000 fő alá csökkent, ilyen esetben mi a teendő a jegyző besorolásával? Csökkenthető-e az illetménye?
Részlet a válaszából: […] ...így a Ktv. 14. § (1) bekezdés a) pontja szerint a jegyző illetményét – alakosságszám kategóriaváltozása esetén – a képviselő-testületnek a Ktv. 46. §(9) bekezdése alapján a tárgyév január 1-jétől módosítani kell. A jegyzőalapilletményét...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. május 17.

Költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatának elkészítése

Kérdés: Kinek a feladata egy helyi önkormányzat által fenntartott kórház-rendelőintézet (önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv) SZMSZ-ének az elkészítése? Ennek hiánya miatt kit és milyen felelősség terhel?
Részlet a válaszából: […] ...utal. A szervezeti és működési szabályzatot a helyi önkormányzatiköltségvetési szerv (kórház-rendelőintézet) irányító szerve, azaz aképviselő-testület hagyja jóvá.Természetesen mindez nem zárja ki, hogy a költségvetésiszerv vezetője a belső munkamegosztás rendjében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. május 17.

Üzleti ajándék

Kérdés: A testvér település meghívta a képviselő-testületünk tagjait a város rendezvényére. A delegáció ajándéktárgyakat adott át a vendéglátóknak. Az átadott ajándékot milyen adó- és járulékfizetés terheli? Ugyanez a kérdésünk vonatkozik arra az esetre is, ha a saját testületünk tagjai kapnak a ciklus végén ajándéktárgyat. Van-e jelentősége, hogy az adott kerámia a település címerével van ellátva, illetve a városnak átadott egyik ajándék az épületükre felszerelhető kerámia tábla? (Váza: 3000 Ft/db, a dombormű 40 000 Ft/db.)
Részlet a válaszából: […] ...kérdésük arra vonatkozik, hogy a testvér településképviselő-testületi tagjainak átadott ajándék minek minősül. Amennyiben azajándék magánszemélyeknek kerül átadásra, akkor ez az Szja-tv. 69. § (1)bekezdésének l) pontja értelmében a kifizető által...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Alpolgármester költségátalánya utáni járulékfizetési kötelezettség 8 órás főállás mellett

Kérdés: Alpolgármesterünk fix összegben megállapított havi költségtérítést kap. Milyen járulékfizetési kötelezettsége van ez után? 8 órás főállása van más munkáltatónál. Szerinte pénzbeni egészségügyi járulék nem vonható tőle, a központi számfejtési program azonban automatikusan vonja. Kérem szíves tájékoztatásukat, hogy az alpolgármesteri költségtérítés után melyik jogszabály alapján, milyen járulékot kell vonni!
Részlet a válaszából: […] ...alpolgármester költségátalánya a polgármesteri tisztségellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjárólszóló törvény (Pttv.) 10. és 18. §-a, valamint az Szja-tv. 24-25. §-a alapjánnem önálló tevékenységből származó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.

Gazdasági vezető közalkalmazotti jogviszonyának megszüntetési lehetőségei

Kérdés: Önkormányzati intézmény gazdasági vezetője felmondhat-e egyik napról a másikra, vagy csak neki mondhatnak fel egyik napról a másikra indoklás nélkül?
Részlet a válaszából: […] ...(1) bekezdésszerinti feltételei [megszűnt a munkáltatónak az a tevékenysége, amelyben aközalkalmazottat foglalkoztatták; az önkormányzati képviselő-testület döntésealapján a munkáltatónál létszámcsökkentést, illetve átszervezést kellvégrehajtani, és emiatt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.

Magánszemélyek különadója

Kérdés: Polgármesterünk 40 év utáni jogviszony után nyugdíjba vonult, az októberi választáson már nem indult. Részére 40 évi jogviszony után 5 havi jubileumi jutalom került kifizetésre. Havi alapbére 425 150 Ft volt. Jubileumi jutalom összege: 5 x 425 150 = 2 125 750 Ft. Jogszabályi előírás alapján részére 3 havi végkielégítést fizettünk ki, azaz 3 x 425 150 Ft = 1 275 450 Ft-ot. A megválasztott új testület a nyugdíjas polgármesternek további 1,5 havi végkielégítést szavazott meg. 1,5 hó x 425 150 = 637 725 Ft. Jubileumi jutalom kifizetett bruttó összege: 2 125 750 Ft. Végkielégítés kifizetett bruttó összege: 1 913 175 Ft. Mi a különadó alapja: a kifizetett bruttó juttatás, vagy a szuperbruttó szja-alap? A fenti adatok ismeretében keletkezik-e különadó-fizetési kötelezettség, ha igen, milyen mértékben?
Részlet a válaszából: […] ...is, valamint a végkielégítés teljesösszegét. Nincs tehát jelentőségeannak, hogy a végkielégítés kifizetését mi – jogszabály vagy a képviselő-testület döntése -alapozta meg. Az említett jogszabály 9. § (3) bekezdése szerint apolgármesterek esetében a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 16.
1
27
28
29
44