491 cikk rendezése:
231. cikk / 491 Jegyző által át nem ruházható jogkör
Kérdés: Polgármesteri hivatal gazdasági szervezete által ellátott feladatok tekintetében melyek azok az ügyek, amelyek aláírását a jegyző a kiadmányozás szabályozásakor nem adhatja át a gazdasági vezetőnek? Mi alapján lehet megállapítani, hogy például a Magyar Államkincstárhoz küldött havi elszámolások, jelentések esetében melyek azok, amelyeket a jegyzőnek kötelező aláírni, és melyek azok, amelyek aláírásával megbízható a gazdasági vezető?
232. cikk / 491 Köztisztviselő jubileumi jutalomra jogosító ideje – áthelyezés
Kérdés: 1978 és 1979 között 10 hónapot műszaki rajzolóként dolgoztam egy villamos berendezéseket gyártó vállalatnál. Áthelyezéssel kerültem a községi tanácshoz (ma már polgármesteri hivatal), ahol azóta is folyamatos a közszolgálati jogviszonyom. Az előző munkaviszonyom beszámít-e a jubileumi jutalomnál az áthelyezés miatt?
233. cikk / 491 Tanyagondnok üzemanyag- vásárlási előlege
Kérdés: Önkormányzatunk a tanyagondnok részére üzemanyag-vásárlási előleget fizet ki 30 napon belüli elszámolási kötelezettséggel. A kifizetés mellékleteként a B. 13-134/V.r.sz. számú szigorú számadású nyomtatványt használjuk. Az "igénylő szervezeti egység vezetőjének aláírása" helyen ki ír alá? Közös önkormányzati hivatalhoz tartozó nem gesztor önkormányzat vagyunk, intézményünk nincs.
234. cikk / 491 Önkormányzat beszámolójának képviselő-testületi jóváhagyása
Kérdés: Az önkormányzat beszámolóját a képviselő-testületnek milyen határidőig kell jóváhagyni? Ha az önkormányzat beszámolóját a képviselő-testület nem hagyja jóvá határidőre, akkor annak milyen szankciói vannak (pl.: normatíva folyósításának szüneteltetése)?
235. cikk / 491 Önkormányzati hivatal gazdasági szervezete
Kérdés: Önkormányzati hivatalnál két külön szervezeti egység látja el az Ávr. 9. §-ának (1) bekezdésében foglalt gazdálkodási feladatokat. A gazdasági vezetőt az Áht. 9. §-a (1) bekezdésének c) pontja szerint ki kell neveznie a polgármesternek, vagy az Ávr. 11. §-ának (2) bekezdése szerint elég, ha az SzMSz-ben megjelölik? A képviselő-testület dönthet-e úgy, hogy bár a hivatal gazdasági feladatokat ellátó szervezeti egységekre tagozódik, nincs gazdasági szervezete?
236. cikk / 491 Európai uniós pályázatok kötelezettségvállalása, pénzügyi ellenjegyzése
Kérdés: Tekintettel a 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet 1. §-a (2) bekezdésének előírásaira, európai uniós támogatás esetében a helyi önkormányzat által (konzorciumi tagként) kötött támogatási szerződés aláírása Ávr. szerinti kötelezettségvállalásnak minősül-e? Kinek kell kötelezettségvállalóként és ellenjegyzőként aláírnia? Szükséges-e pénzügyi ellenjegyzés?
237. cikk / 491 Polgármester civilszervezeteknek nyújtott támogatása
Kérdés: Hogyan kell értelmezni a Mötv. 42. §-a 4. pontjának utolsó fordulatát, amely szerint: "A képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át ... államháztartáson kívüli forrás átvétele, átadása"? Az eddigi gyakorlat szerint a polgármester – átruházott hatáskörben – az átengedett keretéből nyújtott támogatást civilszervezeteknek, egyesületeknek stb. A Mötv. fenti előírása alapján 2013. január 1-je óta valamennyi államháztartáson kívülre nyújtott támogatásról a képviselő-testületnek egyedi döntést kell hoznia?
238. cikk / 491 Nyugdíjba vonuló köztisztviselő jubileumi jutalomra való jogosultsága
Kérdés: Polgármesteri hivatal köztisztviselője 1973. július 1-jétől áll munkaviszonyban. Ebben az évben július 1-jén a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság szolgálatiidő-beszámítása alapján a nők (40 év) kedvezményes öregségi teljes nyugdíjához szükséges szolgálati idővel rendelkezik, s ezen időponttól nyugdíjba szeretne menni. 1973. július 1-jétől 1976. február 15-éig termelőszövetkezetben dolgozott. Munkakönyvéből csak annyi derül ki, hogy munkaviszonya megszűnt, annak módját nem írták bele, és a dolgozó sem tudja igazolni, hogy áthelyezés történt-e. Az 1976. február 15-e óta fennálló (több mint 37 év) jogviszonya mindvégig folyamatos köztisztviselői jogviszony. Helyesen jár el a munkáltató, ha a jogszabályváltozásra való tekintettel nem fizeti ki a 40 éves jubileumi jutalmat? Köztisztviselőknél van-e lehetőség arra, hogy ebben az esetben a több mint 37 éves közszolgálati jogviszonya alapján a nyugdíjazására tekintettel megkapja a 40 éves jubileumi jutalmat, vagy ez a lehetőség csak a közalkalmazottaknál maradt érvényben?
239. cikk / 491 Köztisztviselő 40 éves jubileumi jutalma – nyugdíjazás
Kérdés: Polgármesteri hivatalunk köztisztviselője 2015-ben szeretné a nők 40 éves kedvezményes teljes nyugdíját igénybe venni. 2016. 07. 19-én lenne esedékes a 40 éves jubileumi jutalom kifizetése. A hatályon kívül helyezett Ktv. 49/E. §-a (5) bekezdésének d) pontja szerint a fenti jogcímen járt volna a kifizetés. A 2011. évi CXCIX. tv. nem rendelkezik a hasonló esetekről. Jár-e munkatársunknak a nyugdíjba vonulásakor a jubileumi jutalom?
240. cikk / 491 Köztisztviselő jubileumi jutalomra jogosító ideje – munkaviszony, áthelyezés figyelembevétele
Kérdés: 1976. július 19-től folyamatos munkaviszonyban áll egyik köztisztviselőnk. Előzőleg 1975. július 1-jétől 1976. július 18-ig egy vetőmag-értékesítő vállalatnál dolgozott gyors- és gépíróként. Innen áthelyezéssel került polgármesteri hivatalunkhoz. Beszámítható-e ez az egy év a jubileumi jutalomra jogosító időbe, vagy mivel nem a 2011. évi CXCIX. tv. 150. §-ának (3) bekezdésében felsorolt jogviszonyokban volt foglalkoztatva, figyelmen kívül kell hagyni? Munkatársunk az áthelyezés ténye miatt ragaszkodik a fenti időszak figyelembevételéhez.
