Számlák javítása


Önkormányzatunk 2022. évben számlázott bérleti díjakat (akkor még 27% áfatartalommal). Most jelezte partnerünk, hogy jelenleg NAV támogatói vizsgálat folyik náluk a 2022. évre vonatkozóan, és a vizsgálat során megállapításra került, hogy az általunk kiállított számlákon nem szerepel a Csoportos Áfa azonosító szám, így ezek a bizonylatok nem szerepelnek a NAV Online rendszerében sem. Kérték, hogy az adott számlákat javítsuk, és tüntessük fel rajta a helyes adószámot és csoportazonosítót. Felvettük a kapcsolatot az ASP-fejlesztő kollégákkal, ők a számlák sztornózását javasolták, és új számla kiállítását ebben az évben (2024) a helyes adatokkal. Továbbá partnerünk úgy kéri az új számlát, amelyen a helyes partneradatok szerepelnek, hogy a teljesítés dátuma 2022. évi legyen. Véleményünk szerint nem állíthatunk ki 2024. évben olyan számlát, amelyen a teljesítés dátuma 2022. év. A programban a helyesbítő számla készítésénél van mód ugyan a partner módosítására, de hiába van átírva az adószám, a törzsadatoknál a csoportazonosítót ugyan hozza pluszban, de akkor is a régi adószámot tünteti fel a rendszer. Helyes a fenti eljárási mód, hiszen már egy lezárt gazdasági évre vonatkozó számlákat kellene sztornózni? Mit fog befolyásolni a könyvelésben, áfabevallásban stb.? Amennyiben helyes a régi számla sztornózása és új számla kiállítása a helyes partneradatokkal, akkor az új bizonylaton a dátumok hogyan szerepelnek helyesen?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2024. november 5-én (363. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6426

[…] feltüntetni, nem pedig a tag adószámát [Áfa-tv. 169. § d) pont dc) alpont].Amennyiben a számlázóprogram alkalmas mind a csoportazonosító szám, mind pedig a saját adószám feltüntetésére a számlán, akkor a számlázóprogramból történő adatszolgáltatás esetén előfordulhat, hogy az adatszolgáltatás hibás lesz. Számlázóprogramból kibocsátott számla esetében, vagy ha a program csak egy adószámot tud kezelni, akkor javasoljuk, hogy amennyiben a vevő csoportos áfaalany tagja, akkor a számlán kizárólag a csoportazonosító szám első nyolc számjegyét tüntessék fel.Abban az esetben, ha a vevő adatait (pl. adószám) rontották el, akkor nem a helyesbítő számla, hanem sztornószámla kibocsátása a helyes eljárás. A sztornószámlának nincs önálló teljesítési időpontja, mindig az eredeti teljesítési időpontot kell megadni.A kérdéses esetben az […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.