168 cikk rendezése:
151. cikk / 168 Pénzmaradvány elszámolása
Kérdés: Intézményünk tárgyévi helyesbített pénzmaradványa 400 E Ft, amelyet elvont a felettes önkormányzat. A PM jóváhagyásával egyidejűleg elvont még 1000 E Ft-ot, amely a 2003. évre meg nem illető és ezért visszafizetendő normatíva összegét takarja. Hogyan történik ezek könyvelése, az előirányzat-változás nyilvántartásba vétele? A normatíva miatti visszafizetéssel a támogatásunkat kell-e csökkenteni, vagy mint PM-elvonást könyvelni?
152. cikk / 168 Előző évi pénzmaradvány könyvelési tételei
Kérdés: Az előző évi pénzmaradvány nyitás utáni rendező tételeit hogyan kell lekönyvelni?
153. cikk / 168 Pénzmaradványhoz kapcsolódó tételek könyvelése
Kérdés: Az önkormányzat egyik intézménye alulfinanszírozott. Az önkormányzat kiutalja a támogatást, amelyet az intézmény a kiutalás évében felhasznál. El lehet-e fogadni az alábbi könyvelést?T 341 – K 46122T 4214 – K 4211T 4211 – K 4212T 4212 – K 9812
154. cikk / 168 Előző évi pénzmaradvány jóváhagyása
Kérdés: Intézményünk tárgyévi helyesbített pénzmaradványa 100 E forint, ebből az önkormányzat 60 E forintot elvont, így a korrigált pénzmaradvány összege 40 E forint, amelyet nyomtató vásárlására használnak fel. Hogyan történik ezek könyvelése és az előirányzat-változás nyilvántartáson való átvezetése?
155. cikk / 168 0-ra leírt tárgyi eszközök készletek közé történő átvezetésének esetei
Kérdés: "0"-ra leírt tárgyi eszközöket lehet-e a készletek közé sorolni? Ha igen, milyen esetben?
156. cikk / 168 2002. évi pénzmaradvány nyilvántartása
Kérdés: A 2002. évi pénzmaradvány jóváhagyására az önkormányzati rendeletben az alábbiak szerint került sor: Képződött Pénzmaradvány- Normatív Jóváhagyott pénz- elvonás visszafizetési pénz- maradvány kötelezettség maradvány Polgármesteri 10 183 23 192 -2 884 hivatal Intézmények 102 789 10 125 92 664 Hogyan kell nyilvántartásba venni, igénybe venni 2003-ban a pénzmaradványt az intézményeknél, illetve a polgármesteri hivatalnál? A polgármesteri hivatal és az intézmények mely tételeknek csinálhatnak előirányzatot?
157. cikk / 168 Több részletben történő felújítási tevékenység állományba vétele
Kérdés: Felújítás alkalmával kb. 3 részletben fizetek. Az 1., 2. részlet előleg, a 3. végszámla. Mikor kell a felújítást ráaktiválni pl. az épületre vagy a gépre? Amikor elkészült, birtokba vettük, vagy minden számla könyvelésekor? Azért fontos ez a dátum, mivel most már napra számoljuk az écs-t. Egyébként a még előlegként átutalt összeget, hogyan kell könyvelni? Milyen naplót és milyen főkönyvi számlát használunk? Ez a kérdés eddig azért nem volt érdekes, mert egész évre, illetve negyedévente lehetett écs-t elszámolni.
158. cikk / 168 Gépi úton előállított számla javítása
Kérdés: Új számlát kell-e kiállítania, vagy javítania kell-e a kibocsátó cégnek a számlát, ha a gépi úton előállított számlán a vevő neve helytelenül szerepel (pl. a teljes név: Vörösmarty Mihály Ifjúsági és Művelődési Központ, a számlán pedig csak Művelődési Központ szerepel)? Az Áfa-tv. szerint a gépi úton előállított számlán csak az aláírás lehet kézi. Vannak olyan bevásárlóközpontok, ahol gépi számlát adnak, ugyanakkor a vevő nevét kézzel töltik ki. Mit lehet tenni ebben az esetben?
159. cikk / 168 Lakásépítés munkáltatói számla vezetése
Kérdés: Hogyan kell könyvelni 2003. január 1-jén nyitó rendező tételként az idegen pénzeszközök között nyilvántartott lakásépítés munkáltatói számla átvezetését a költségvetési elszámolási számla alszámlája című számlára, és ezzel egyidejűleg államháztartáson kívülről felhalmozási célú pénzeszközátvétel jogcímen bevételként? Hogyan könyveljük a törlesztéseket, kamatokat?
160. cikk / 168 Szponzortól kapott támogatás elszámolása
Kérdés: Intézményünk önállóan gazdálkodó – önkormányzati fenntartású – költségvetési szerv. Szponzori támogatást (cégtől, egyéni vállalkozástól) elfogadhatunk-e, s ha igen, erről milyen igazolást, illetve számlát kell kiállítanunk? Mi a számlázás jogcíme? Milyen főkönyvi számlára kell könyvelni az így kapott összeget?