Garantált illetményt növelő pótlék

Kérdés: Legmagasabb iskolai végzettségem mérlegképes könyvelő, rendelkezem még alapfokú számítógépes végzettséggel is. Beosztásom gazdasági ügyintéző, a munkaidőm 50 százalékát számítógép előtt töltöm. Jár-e nekem a garantált illetményt növelő százalék?
Részlet a válaszából: […] ...Ktv. 47. § (1) bekezdése értelmében a köztisztviselőilletménypótlékra jogosult, ha a munkavégzésre munkaideje nagyobb részébenegészségkárosító kockázatok között kerül sor, vagy egészségének védelme csakolyan egyéni védőeszköz állandó vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 25.
Kapcsolódó címkék:  

Iskolakezdési támogatás

Kérdés: Intézményünk támogatást szeretne adni egy nehéz körülmények között élő és három iskoláskorú gyermeket nevelő alkalmazottjának a tanévkezdéshez. Úgy tudjuk, hogy a legkisebb gyermek számára már júniusban meg kellett vásárolni a könyveket. A középiskolába járó gyermekek viszont csak szeptemberben veszik meg a tankönyveiket. Kérdésünk, hogy a megvásárolt tankönyvekre utólag adhatunk-e adómentesen támogatást, vagy esetleg a tankönyveken kívül más egyéb, az iskolába szükséges eszközök, pl. füzet, írószer vásárlására is felhasználható-e az adómentes támogatás? Kérdéses számunkra az is, hogy a középiskolába járó gyermekeknek is nyújtható-e adómentesen az iskoláztatási támogatás?
Részlet a válaszából: […] ...iskolakezdési támogatásban a közoktatásitörvényben meghatározott gyermek, tanuló részesülhet a rá tekintettel családipótlékra jogosult szülője vagy annak a vele közös háztartásban élő házastársaútján. Az adómentes rendelkezés alkalmazása során gyermeknek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 4.

Lakáscélú hiteltörlesztés adókedvezménye

Kérdés: A Költségvetési Levelek 78. számában az 1691-es kérdés foglalkozik a lakáscélú hiteltörlesztés adókedvezményével. Ott megelőlegező kölcsönről volt szó. Mi a két gyerekünkre tekintettel ún. "szocpol"-t kaptunk. A hiteltörlesztésünk ötödik éve 2005-ben volt. Az OTP azért nem ad a 2006-os évre igazolást a hiteltörlesztés összegéről, mert szerinte aki szocpolt kapott, annak a további évekre nem jár az adókedvezmény, hiába van két kiskorú eltartottja. Úgy érzem ez a büntetés, amiért nekünk már volt két gyerekünk az építkezéskor, és nem szerződést kötöttünk, hogy majd lesz. Mi az igazság?
Részlet a válaszából: […] ...Ekkor ugyanis az adókedvezmény minden olyan adóévben érvényesíthető,amikor az igénylőnek a törlesztési időszakban családi pótlékra jogosult (vagyjogosulttá váló) gyermeke van.Ez a kérdező esetében azt jelenti, hogy a levelében leírtakalapján a 2006. évre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 24.

Szociális étkeztetés fizetendő áfája és könyvelése

Kérdés: A Költségvetési Levelekben 2007. május 2-án megjelent 1683-as kérdésre adott válasz foglalkozik a szociális alapon nyújtott étkeztetés áfájával. Kérem, hogy az ott leírtakat egészítsék ki azzal, hogyan kell a könyvelésben szerepeltetni a gazdasági eseményt!
Részlet a válaszából: […] ...finanszírozott prémiumévekprogramhoz kapcsolódó személyi juttatások között sem szerepel a 13. haviilletmény.]A nyelvtudási pótlék szintén illetményelem, ahelyett tehátaz egységes 70 százalékos díjazás jár. A 4. § (5) bekezdése külön...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 22.

Adóhiány esedékessége

Kérdés: Az adóhatóság elsőfokú határozata szja- és áfaadóhiányt, adóbírságot és késedelmi pótlékot állapított meg. Az szja-megállapítást elfogadjuk, bár nem tudjuk jelenleg befizetni, az áfahiányt azonban – a bírsággal és a pótlékkal együtt – megfellebbeztük. Lehet-e ilyenkor fizetési halasztást kérni a személyi jövedelemadóra?
Részlet a válaszából: […] ...elbíráló másodfokú határozatot az adóhatóság nem közli az adózóval.A közléstől számítva még 15 nap áll rendelkezésre a pótlékmentes fizetésre. Haakkor sem tudja megfizetni az adózó az szja-t, be kell adnia a fizetésikedvezmény iránti kérelmet az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 2.

Lakás célú hiteltörlesztés adókedvezménye

Kérdés: A lakás célú hitelem törlesztését 2002. évben kezdtem meg. Az adókedvezményt 2002. évtől kezdődően minden évben (a 2006. évi bevallásomban is) érvényesítettem. A hitel felvételekor megelőlegező kölcsönt is kaptam, ami időközben átalakult lakásépítési kedvezménnyé, mert két gyermekem született. Több helyen érdeklődtem, de eltérő tájékoztatást kaptam arról, hogy jogosult vagyok-e öt éven túl is érvényesíteni a kedvezményt. Kérem, tájékoztassanak álláspontjukról!
Részlet a válaszából: […] ...jogosult. Ilyenesetben a kedvezmény a törlesztés időszakában minden olyan adóévben érvényesíthető,amikor a hitel igénylőjének családi pótlékra jogosult vagy jogosulttá válógyermeke van. Az előzőekben említett feltételeket egymástól függetlenül kellvizsgálni. Így, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 2.
Kapcsolódó címke:

Ismételt önellenőrzés

Kérdés: Az október havi 0608-as bevallást decemberben módosítanunk kellett. Akkor a személyi jövedelemadót érintette az önellenőrzés. Most ugyanennek a bevallásnak az egészségügyi hozzájárulásra vonatkozó részét kell helyesbítenünk. Ismételt önellenőrzésnek minősül-e ez, vagy a két adónem miatt az önellenőrzési pótlék számításánál úgy kell tekinteni, mint első módosítást?
Részlet a válaszából: […] ...ismételt önellenőrzésnek az önellenőrzési pótlékszámítása miatt van jelentősége. Az Art. ugyanis "bünteti" az ismételtönellenőrzést, azaz az első önellenőrzés esetében a pótlékot a késedelmi pótlékötven százalékában, viszont ismételt önellenőrzés esetén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 10.
Kapcsolódó címkék:  

Önellenőrzési tilalom

Kérdés: Adóellenőrzés megkezdése előtt vállalkozásunk önellenőrzést végzett, de a revizorok megérkezésekor még nem fejeztük be. Befejezhető-e az önellenőrzés (bevallás, befizetés), vagy a feltárt adókülönbözetet az adóhatóság fogja jegyzőkönyvezni?
Részlet a válaszából: […] ...ajogszabályoknak megfelelően állapította meg, csak akkor lesz szabályszerű azönellenőrzés, ha a feltárást követően az önellenőrzési pótlékot megállapítja(szükség esetén!), a helyesbített adóalapot, adót, költségvetési támogatást ésaz önellenőrzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 10.
Kapcsolódó címkék:  

Feltöltési kötelezettség önellenőrzése

Kérdés: A 2006. december 20-án benyújtottuk a feltöltési kötelezettségről szóló bevallásunkat. A bevallásban csak a 20-áig ismert kötelezettséget tudtuk szerepeltetni, az azt követően – december 31-éig – jelentkezőt értelemszerűen nem. Helyesbíthető-e a "feltöltési" bevallás? Ha önellenőrizzük, a mulasztási bírságot az adóhatóság az eredeti, vagy a módosított bevallás alapulvételével állapítja meg?
Részlet a válaszából: […] 2006. december 20-án első alkalommal a Tao-tv. 26. §-ának(10) bekezdése, továbbá az Art. 2. számú mellékletének I./3./A/b. pontja,illetve 6. számú mellékletének 2./b pontja alapján a társaságiadó-előlegkiegészítésére kötelezetteknek nemcsak a várhatóan fizetendő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 20.

Gyermekotthonként kapott családi pótlék kezelése

Kérdés: Gyermekotthonként működő intézmény vagyunk. A gyermekek után járó családi pótlékot – a vonatkozó jogszabályok alapján – az intézmény kapja. Kérdés, hogy keletkezett-e támogatás miatti arányosítási kötelezettségünk a 2006. január 1-jét megelőző időszakokra tekintettel, mivel a családi pótlék – véleményünk szerint – államháztartási támogatásnak minősül?
Részlet a válaszából: […] ...Cst. 7. § (3) bekezdés második mondata úgy rendelkezik,hogy a szociális intézmény vezetője a jogosult személy után járó családipótlékot az intézmény költségvetésétől elkülönítetten kezeli, és biztosítja aszemélyre szóló felhasználást.Tekintettel arra, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 20.
Kapcsolódó címkék:    
1
…
27
28
29
…
35