Önkormányzat által nyújtott támogatás

Kérdés: Az önkormányzatok által nyújtott támogatások elszámolási kötelezettségéről szeretnék kérdezni. 2012. január 1-jétől nem hatályos az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény. Ennek a törvénynek a 13/A. §-ának (2) bekezdése szabályozta többek között azt is, hogy az önkormányzati forrásból nyújtott céljellegű támogatások felhasználására vonatkozóan számadási kötelezettséget kellett előírni. A 2012. január 1-jétől hatályos, 2011. évi CXCV. törvényben erre vonatkozóan nem találunk rendelkezést. Igaz, hogy a törvény VI. fejezete foglalkozik a költségvetési támogatásokra vonatkozó szabályokkal, azonban a 2. § (1) bekezdésének n) pontja alapján az önkormányzati forrásból nyújtott támogatások nem tartoznak ide (a nemzeti vagyonról szóló törvény hatálya nem terjed ki a pénzvagyonra). Jelenleg melyik jogszabály írja elő a céljellegű támogatások számadási kötelezettségét? Ehhez kapcsolódik még az a kérdésem, hogy az önkormányzatok által alapított nonprofit kft. (TDM szervezet) részére, az önkormányzat által nyújtott működési támogatás (átadott pénzeszköz) felhasználására vonatkozóan milyen elszámolási kötelezettséget kell előírni, és mi alapján? Kötelező-e még az a szabály, hogy az önkormányzat csak olyan szervezetben vehet részt, vagy olyat alapíthat, amelyben többségi befolyással bír?
Részlet a válaszából: […] ...szóló 2011. évi CXCV. törvényben, a gazdaságitársaságokról szóló 2006. évi IV. törvényben, az államháztartásról szólótörvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletbentalálhatók.Az állami és önkormányzati vagyon védelme miatt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. július 3.

Önkormányzati gazdasági társaság alapítása

Kérdés: 2012. január 1-jéig az önkormányzatok gazdasági társaság alapítására, részesedés vásárlására vonatkozó előírásait az Áht. és az Ámr. tartalmazták. Ezek az előírások 2012. január 1-je után hol találhatók, mi a lényegük?
Részlet a válaszából: […] ...szóló 2011. évi CXCV. törvény, a gazdasági társaságokrólszóló 2006. évi IV. törvény, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásárólszóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet, a helyi önkormányzatokról szóló1990. évi LXV. törvény határozza meg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. július 3.

Több végzettség, szakképzettség figyelembevétele a besorolásnál

Kérdés: Középiskolában teljes állásban foglalkoztatunk könyvtáros-tanár munkakörben egy pedagógust, aki főiskolai informatikus könyvtáros és tanítói diplomával látta el a munkakörét. A fizetési osztálya megállapításához (F fizetési osztály) figyelembe vett iskolai végzettsége ennek megfelelően a főiskolai informatikus könyvtárosi diploma volt, és megillette a Kjt. 66. §-a szerinti 5%-os illetménynövekedés a meglévő tanítói diplomája miatt. A pedagógus informatikus könyvtáros és tanítói szakképesítése mellé mesterképzési szakon okleveles informatikatanár és pedagógiai értékelés és mérés okleveles tanára szakképesítést szerzett, ami egyetemi végzettségnek felel meg. E végzettsége alapján besoroltuk "H" fizetési osztályba. Munkaköre továbbra is maradt könyvtáros-tanár teljes leterheléssel (heti kötelező 22 órával és az azonkívüli könyvtárosi feladatok ellátásával). A besorolás alapjául szolgáló egyetemi végzettsége alapján heti 6 óra túlórában alkalmazott számítástechnika tantárgyat is oktat. A meglévő végzettségekből a Kjt. 66. §-a szerinti illetménynövekedéshez mely végzettségek vehetők figyelembe?
Részlet a válaszából: […] ...feltétele, hogy a közalkalmazott a továbbiszakképesítését munkaidejének legalább 10%-ában hasznosítsa, vagy azilletménynövekedés őt végrehajtási jogszabály alapján a hasznosítás mértékétőlfüggetlenül illesse meg.A Kjt. közoktatásban történő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. június 12.

Behajtással kapcsolatos illetékek

Kérdés: Szervezetünk gyakran ad megbízást peres eljárás keretében történő követelésbehajtásra különböző, erre szakosodott szolgáltatóknak. E szolgáltatással összefüggésben bizonytalanok vagyunk bizonyos tételek adójogi megítélésében. A szolgáltatók jellemzően sikerdíj ellenében vállalkoznak a munka elvégzésére, amelynek vetítési alapja az egyezségi megállapodás keretében a tárgyhóban befolyt követelés összege. Amennyiben követelésbehajtás során bírósági végrehajtási eljárásra kerül sor, a szolgáltatót a bírósági végrehajtási eljárásban a végrehajtás elrendelése (a végrehajtó okirat kiállítása) iránti kérelem munkadíjaként és költségátalányként díjazás illeti meg, amelyet köteles és jogosult beszedni az adósoktól. Pernyertesség esetén a bíróság által megítélt perköltségből az illetékköltség bennünket, míg az ügyvédi munkadíj közvetlenül a szolgáltatót illeti meg. Peres és nemperes eljárások, illetve végrehajtási eljárások illetékköltségét mi viseljük. (Van olyan megállapodásunk, melyben a 10 000 Ft alatti összegű illetékek utólagos elszámolás alapján kerülnek megfizetésre egy, a szolgáltató által vezetett naprakész nyilvántartás alapján, míg a jelzett összeg feletti illetékek esetében a szolgáltató beszerzi a szükséges illetékbélyeget, és időszakonként elszámol velünk annak felhasználásáról.) A fizetési meghagyás kibocsátására irányuló eljárásért a Magyar Országos Közjegyzői Kamarát megillető díjat (MOKK-díj) mi viseljük. A MOKK-díjat az ügymenet folyamatában pénzügyileg a szolgáltató rendezi, mi utólagos elszámolással ezen tételeket a szolgáltató részére megtérítjük. A peres eljárásokban felmerülő egyéb költségeket (tanúdíj, szakértői díj, perbeli félnek fizetendő perköltség) mi viseljük. Ezen költségek kifizetése a szolgáltató értesítésének megfelelően közvetlen utalással történik. Mi a helyes általánosforgalmiadó-megítélés az előzőekben meghatározott illetékek és MOKK-díjak elszámolása tekintetében?
Részlet a válaszából: […] ...is egyértelműen derüljön ki,hogy a szóban forgó összeget elszámolási kötelezettséggel vette át. Tekintettel arra, hogy a bírósági végrehajtásról szóló 1994.évi LIII. törvény 34. §-ának (1) bekezdése az előzőekhez hasonlóan rendelkezik,vagyis a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. június 12.

Közalkalmazotti besorolás

Kérdés: A 84/2011. (V. 26.) Korm. rendelet mellékletére hivatkozva merültek fel kétségeink. Akadémiai létesítmények fenntartása és üzemeltetése a profilunk (nem kutatókat foglalkoztató költségvetési szerv vagyunk). Hozzánk tartozik két vendégház üzemeltetése is. A vendégeket fogadó recepciós (portás) besorolása a vita tárgya. A 7. (műszaki szolgáltató) pont körében felsoroltak alapján a recepciós (portás) kollégát, aki testnevelő tanári főiskolai diplomával rendelkezik, az "E" osztályba javasolják besorolni. Többéves közalkalmazotti munkaügyi tapasztalatomra támaszkodva a vendégházi portás, recepciós munkakörre elvárható legmagasabb végzettség legfeljebb a gimnáziumi érettségi, és maximum a "C" osztályba sorolható be jogszerűen. Nem várjuk el a recepciósoktól, hogy testmozgással kapcsolatos feladatokat is ellássanak. A besorolásokat eddig a Kjt. 61. §-a alapján készítettük el, és a 84/2011. (V. 26.) Korm. rendelet 7. pontja (műszaki szolgáltató, fenntartási, üzemviteli alkalmazott, technikus, laboráns, szakmunkás, segédmunkás, kisegítő alkalmazott) idézi elő a félreértést.
Részlet a válaszából: […] ...ha más vonatkozó jogszabály kifejezetten nem határoz megkülönös képesítési előírást a munkakörre – a Kjt. adott ágazatban történővégrehajtásáról rendelkező kormányrendelet rögzíti azáltal, hogy meghatározza,a munkakör mely fizetési osztályokba sorolható be...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. június 12.

"G" fizetési osztályba történő besorolás

Kérdés: Egy nagyközségi önkormányzati intézmény gazdaságvezetője vagyok. Pénzügyi diplomával, mérlegképes könyvelői és adó-tanácsadói oklevéllel rendelkezem. "F" fizetési osztályba vagyok sorolva. A kérdésem az lenne, hogy a 12/2011. (III. 22.) NGM rendelet 18. §-ának (2) bekezdése alapján átkerülhetek-e a "G" fizetési osztályba?
Részlet a válaszából: […] ...ki,ezért az abban foglaltak Önre nem alkalmazhatók.Besorolásának megállapításakor az adott önkormányzatiintézményre vonatkozó ágazati végrehajtási rendelet előírásait kell figyelembevenni, így például művészeti, közművelődési és közgyűjteményi területen a150/1992...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 22.

Munkaidőszabályok a közoktatásban II.

Kérdés: Milyen módon lehet a pedagógusokat az őszi, tavaszi, téli szünetekben igénybe venni (közvetlen tevékenység a diákokkal vagy egyéb módon is)? Mivel az őszi, téli, tavaszi szünet napjai munkanapok, akkor – a Munka Törvénykönyve szerint – valamiféle munkaidő-nyilvántartást is kell vezetni róluk?
Részlet a válaszából: […] ...a diákmozgalom segítésével, a tanuló- és gyermekbalesetekmegelőzésével, a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatokvégrehajtásában, az intézményi dokumentumok készítésében.A pedagógust a tárgyévi (nevelő-oktató munkakör után...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 22.

Új közlekedési eszköz belföldre hozatala

Kérdés: Egy munkatársunk, aki magyar állampolgár, diplomataként dolgozik Ausztriában, budapesti állandó lakcímmel, továbbá 3,5 éve bécsi lakcímmel is rendelkezik, gépjárművet akar vásárolni – a diplomáciai kedvezményét kihasználva – áfamentesen. Tudomásunk szerint használt gépjármű belföldre hozatala után nem kell áfát fizetni, új gépjárműre viszont kell, de érdeklődésem során különböző értelmezéssel találkoztam, hogy mit is jelent pontosan az Áfa-tv.-ben szereplő meghatározás, és bizonytalanok vagyunk az ügylet pontos megítélésében. Kérem írják le, mely jogszabály alapján és van-e az adott esetben adófizetési kötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...melynek a magyarszabályozás maradéktalanul eleget tesz. Különös figyelemmel továbbá a Tanács2011. március 15-i Héa. irányelv végrehajtási intézkedéseinek megállapításárólszóló 282/2011/EU rendeletének 2. cikkében foglalt főszabályra is, amely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 22.

Óvodai élelmezésvezető besorolása

Kérdés: Az OKJ 52 6601 01 (1998) élelmezésvezetői képesítéssel milyen közalkalmazotti besorolásra vagyok jogosult? Jelenleg élelmezésvezetőként dolgozom "D" besorolással egy óvodában.
Részlet a válaszából: […] ...munkakört betöltő közalkalmazottbesorolását illetően a Kjt. és jelen esetben annak a közoktatási intézményekbentörténő végrehajtásáról szóló 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet előírásait (Kjt.vhr.) kell figyelembe venni. Az élelmezésvezető munkakör a Kjt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 2.

Besorolás emelt szintű segédkönyvtárosi szakképzettséggel

Kérdés: Könyvtárunkban több dolgozó elvégezte a segédkönyvtárosi szakképzést az OSZK keretein belül (OKJ száma: 54 322 01 00000000). Besorolhatók-e az "E" fizetési osztályba (pl. egy informatikus-raktáros vagy egy gazdasági ügyintéző)?
Részlet a válaszából: […] ...kell tekinteni.Ez tehát azt jelenti, hogy amennyiben a Kjt. közművelődési,közgyűjteményi ágazatban történő végrehajtásáról szóló 150/1992. (XI. 20.)Korm. rendelet egy konkrét munkakör tekintetében megengedi az "E" fizetésiosztályba...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 2.
1
23
24
25
44