Utazási és parkolási költségek

Kérdés: Saját gépkocsival történő hivatali kiküldetés esetén, automatából vásárolt parkolójegy elszámolható-e adómentesen a munkáltatónál (csak maga a parkolójegy, számla nem készül róla)? Szintén havi kiküldetés esetén a munkáltató adómentesen megtérítheti-e az autópálya-matricát? Tömegközlekedéssel történő munkába járás során az online vásárolt jegyet hogyan számolhatja el a munkavállaló? (Applikációval történik a vásárlás.)
Részlet a válaszából: […] biztosítható, akkor a gazdálkodó képviseletére jogosult személy, vagy belső szabályzatban erre külön feljogosított személy az aláírásával igazolhatja, hogy a kérdéses bizonylat valóban az általa képviselt gazdálkodó tevékenysége érdekében merült fel. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy pl. ha a menetlevél vagy kiküldetési bizonylat alátámasztja, hogy hivatali utazáson volt a munkavállaló az adott helyen és időpontban, és az illetékes vezető igazolja a hivatali célú parkolást, akkor elszámolható a könyvekben költségként. Ezt a megoldást akkor javasolt alkalmazni, hogy ha külföldön történt a parkolás, és nem oldható meg a számlakérés. Belföldi viszonylatban az Áfa-tv. 165. §-a (1) bekezdésének b) pontja alapján a számlaadási kötelezettség miatt ezt nem javasoljuk.Az Szja-tv. 3. sz. mellékletének II. fejezete tartalmazza az igazolás nélkül elszámolható költségeket. Ezek között a parkolás nem szerepel. A költségvetési intézmények kiküldetési szabályzatában szükséges meghatározni, hogy mely költségek számolhatók el számla alapján. A parkolást is a számla alapján elszámolható költségek között kell felsorolni.A munkáltató a kiküldetéshez szükséges autópálya-használati díjakat a nevére szóló számla alapján megtérítheti, sőt köteles is megtéríteni a munkavégzés – ideértve a kiküldetést is – során felmerült indokolt és szükséges kiadásokat.A 39/2010. Korm. rendelet 3. § (2)–(3) bekezdései mind a napi munkába járással, mind a hazautazással kapcsolatos költségtérítéssel összefüggésben azt írja elő, hogy az elszámolás a bérlet vagy menetjegy ellenében lehetséges. Az Szja-tv. 25. §-ának (2) bekezdése „a kormányrendelet által előírt elszámolásra” hivatkozik. A „bérlettel, menetjeggyel való elszámolás” azonban nem jelenti[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 6.

Hogyan szerepel a kötbér összege a számlán?

Kérdés: Önkormányzatunk TOP-PLUSZ-1.2.1-21-ZA2 Kerékpárút építésére kapott támogatást. A kivitelező cég a vállalkozói szerződés alapján az elvégzett munkákat a megadott időszakokban nem teljesítette, így kötbér keletkezett. A kötbér összegét a számlában tüntette fel oly módon, hogy az első sorban a kiszámlázott nettó összegben feltüntette a „TOP_PLUSZ-1.2-1-21-ZA2-2022-00002 kivitelezés szerződés szerint”-i összeget, a következő sorban pedig a „Levonandó kötbér” megnevezéssel a levonandó kötbér összegét tüntette fel F.AFA megjelöléssel. A kifizetendő összegnél a különbözet összege szerepel. Ezen összeg megegyezik a műszaki ellenőr nyilatkozatával is, vagyis az elvégzett munkák késedelmikötbér-értékével csökkentett nettó ellenérték szerepel. A NAV felé a fordított áfa összege befizetésre került a teljesítés értéke után. A számlákon feltüntetett értékek könyvelése hogyan lehetséges? A számlán a kötbér összegénél is az áfa oszlopban az F.AFA került feltüntetésre. Ez helyesen szerepel? Vagy a számlában más módon kellett volna feltüntetni? Feltüntetheti-e a kivitelező a számlájában a levonandó kötbér összegét, és egy számlán belül ezt levonhatja-e, vagy külön számlában az önkormányzatnak kellene kiszámlázni a kivitelező felé?
Részlet a válaszából: […] számlán szerepeltessék, de ezt úgy kell megtenni, hogy nem része az adó alapjának, és adókörön kívüli tételként csökkenti a számla végösszegét.A számlán fordított adózás alá eső adó alapjaként a teljesítésigazolás szerinti értéket kell szerepeltetni fordított adós tételként, ezt kell az önkormányzatnak beruházásként lekönyvelni. A kötbér összegét pedig egyéb bevételként kell könyvelni. Annak[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 6.
Kapcsolódó címkék:    

A „nők 40” nyugdíjra való jogosultság

Kérdés: A települési köznevelési és egészségügyi társulás fenntartásában van a települési óvoda, mely két óvodai csoporttal működik. Az óvoda egyik óvodapedagógusa a 40 éves jogviszonya alapján bejelentette, hogy 2024. december 31-ével kéri a jogviszonyának felmentéssel történő megszüntetését. A szolgálati idő megállapítása alapján a 40 év szolgálati időt 2024. augusztus 16-án éri el. A felmentési ideje 2024. május 2-ával indult, a le nem dolgozandó jogviszony 2024. szeptember 1-jével kezdődik. A Tnyvhr. 73/B. §-a alapján kéri, hogy kerüljön kiállításra a „Foglalkoztatói nyilatkozat”. 2024. augusztus 16-tól a jogviszony alatt igényelni szeretné a nyugdíjat, egyúttal a jogviszonya alapján járó illetményénél a számfejtést úgy kérné, hogy azt már ne terhelje a társadalombiztosítási járulék. Igényelheti-e a nyugdíjat a dolgozó (és meg is állapíthatják és folyósíthatják neki) úgy, hogy még nem nyugdíjas 2024. 08. 16-án? Jelen esetben a visszamenőlegesség még nem áll fenn. Nyugdíjasnak minősül-e úgy, hogy elérte a 40 éves szolgálati időt, de a fennálló jogviszonya alapján még aktív dolgozó? Az Mt. 294. §-a (1) bekezdésének g) pontja szerint nyugdíjas az a munkavállaló, aki
ga) az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte, és az öregségi nyugdíjhoz szükséges szolgálati idővel rendelkezik (öregségi nyugdíjra való jogosultság),
gb) az öregségi nyugdíjkorhatár betöltése előtt öregségi nyugdíjban részesül,
gc) a Magyar Alkotóművészeti Közalapítvány által folyósított ellátásokról szóló kormányrendelet alapján folyósított öregségi, rokkantsági nyugdíjsegélyben (nyugdíjban) részesül,
gd) egyházi jogi személytől egyházi, felekezeti nyugdíjban részesül,
ge) öregségi, munkaképtelenségi járadékban részesül,
gf) növelt összegű öregségi, munkaképtelenségi járadékban részesül.
Részlet a válaszából: […] megállapították a köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban álló számára a „nők 40” nyugdíjat, akkor ezt folyósítani fogják akkor is, ha közben még fennáll a köznevelés-foglalkoztatotti jogviszonya. Ezt a Tnyvhr. 73/B. §-a (1) bekezdésének b) pontja szabályozza, mely kimondja: a nyugdíjfolyósító szerv nem szünetelteti az öregségi nyugdíj folyósítását a Tny. 83/C §-ának (1) bekezdése szerinti jogviszony (pl. közalkalmazotti jogviszony, költségvetési intézményben fennálló köznevelési foglalkoztatotti jogviszony) fennállására tekintettel, ha e jogviszony köznevelési intézményben áll fenn.Az óvodákra az Mt. 2024. január 1. óta nem alkalmazandó (kivéve a munkaviszonyban álló köznevelésben dolgozókat). Tehát a nyugdíjasnak minősülés eseteit az óvodapedagógusok vonatkozásában nem az Mt., hanem a Púétv. 3. §-ának 26. pontja szabályozza. E szerint nyugdíjas: akia) az öregségi nyugdíjkorhatárt betöltötte, és az öregségi nyugdíjhoz szükséges szolgálati idővel rendelkezik,b) részére végleges határozatban az öregségi nyugdíjkorhatár betöltése előtt öregségi nyugdíjat, vagy a Magyar Alkotóművészeti Közalapítvány[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 6.

Önkormányzati ingatlanok bérbeadása

Kérdés: Önkormányzatunk több lakóingatlan tulajdonosa, amelyek közül nem mindegyiket bérlik tartósan. Ezek közül egyet alkalmanként bérbe ad az önkormányzat magánszemélyek részére, amely 1–3 éjszaka közötti időszakokat jelent évente 20-24 alkalommal (összesen évi 40-50 nap). A bérleti díj rendeletben meghatározott 5000 Ft/éjszaka/ingatlan. Ilyenkor más díjat nem fizetnek a bérlők. A bérlők többnyire helyi lakosok, de előfordulhat nem helyi illetőségű bérlő is. Az önkormányzat rendezvényein munkát végző vállalkozók vagy fellépők részére az önkormányzat alkalmanként ingyenesen rendelkezésre bocsátja az ingatlant az adott rendezvény éjszakájára.
1. Az ingatlan bérbeadása magánszemélyeknek ezzel a rendszertelen jelleggel turisztikai tevékenységnek számít-e?
2. Az önkormányzat részéről van-e valamilyen bejelentési és adófizetési kötelezettség a fizetős bérbeadások után?
3. Az ingatlanok ingyenes használatba adása keletkeztet-e adófizetési kötelezettséget?
Részlet a válaszából: […] szolgáltatásról van szó.A nem kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás az általános forgalmi adó rendszerében ingatlan-bérbeadásnak minősül. Az ingatlan-bérbeadás az Áfa-tv. 86. §-a (1) bekezdésének l) pontja értelmében adómentes szolgáltatás, ugyanakkor ez az adómentesség az ingatlanok idegenforgalmi, turisztikai célú hasznosítására már nem terjed ki, függetlenül attól, hogy a bérbeadásra vonatkozó törvényi definíció (Áfa-tv. 259. § 4. pont) alapján ez utóbbi hasznosítási forma is bérbeadásként kezelendő.Az Áfa-tv. 86. §-a (2) bekezdésének a) pontja rögzíti is ezt a megkülönböztetést, amikor úgy fogalmaz, hogy az olyan bérbeadásra, amely tartalma alapján kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás nyújtásának minősül, nem alkalmazható a főszabály szerinti adómentesség, tehát a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás az áfa rendszerében áfaköteles tevékenységnek minősül, amelyet az Áfa-tv. kedvezményes, 5 százalékos adókulcs alá sorol.Az ingatlan-bérbeadás és a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás elhatárolására az alábbi szempontokat adjuk.Fontos hangsúlyozni, hogy nem attól függ az 5%-os adókulcs alkalmazandósága, tehát az áfafizetési kötelezettség keletkezése, hogy a szállóvendég látogatása turisztikai célú-e, hanem hogy az adóalany által nyújtott szolgáltatás alapvetően turisztikai jellegű-e. Tehát a szálláshely által nyújtott szolgáltatások alapján kell meghatározni azt, hogy turisztikai célú-e vagy nem.Kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás esetén általában rövid távú tartózkodásról van szó, amelyhez gyakran kapcsolódnak kiegészítő szolgáltatások, pl. takarítás, ágyneműhasználat, és a rezsiköltségek díját a szállás ellenértéke jellemzően tartalmazza. Ingatlan-bérbeadásnál jellemzően hosszabb távú szálláshely-szolgáltatás valósul meg, amelyhez kiegészítő szolgáltatások általában nem tartoznak, és a rezsiköltségek díja a bérlőt terheli.Amennyiben a szálláshely a 173/2003. Korm. rendelet szerinti nem üzleti célú közösségi szabadidős szálláshelynek minősül, akkor a szálláshelynek nem kell a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltatási Központban regisztrálni.Ha a szálláshely nélkülözi az idegenforgalmi jelleget, mint a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás alapvető kritériumát, akkor az az Áfa-tv. 86. §-a (1) bekezdésének l) pontja szerinti ingatlan-bérbeadás. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy minden esetet egyedileg kell minősíteni, a szolgáltatás jellegadó tartalma alapján, ezért az első kérdéshez csak a fenti támpontokat tudjuk adni.2. A turisztikai jellegű szállásadás után a Htv.-ben és a helyi rendeletben[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. szeptember 3.
Kapcsolódó címkék:    

Ingatlan bérbeadása

Kérdés: A Költségvetési Levelek 75. számában, az 1625. számon megjelent válasz jelenleg is megfelel a jogszabályoknak?
[ Lakást adunk bérbe. A közüzemi számlákat, valamint a társasháztól kapott számlát a közös költségről a bérlőre hárítjuk át. A gáz, áram, víz fogyasztását külön órával mérjük. Helyesen járunk-e el, ha ezen költségeket tárgyi adómentesen számlázzuk ki a bérlőre?
Válasz: Az Áfa-tv. 8. § (4) bekezdése alapján, ha az adóalany a szolgáltatásnyújtást a saját nevében, de más javára rendeli meg, úgy kell tekinteni, mint aki (amely) ugyanannak a szolgáltatásnak egyidejűleg igénybe vevője és nyújtója is. Azaz a bérbeadó akkor jár el helyesen, amikor a különfogyasztást mérő órákkal mért víz-, gáz- és áramszolgáltatást – közvetített szolgáltatás nyújtójaként – a bérlőjének azonos áfakulccsal számlázza. Közös költség azonban a bérleti jogviszony járulékos eleme. Az Áfa-tv. 22. § (3) bekezdése alapján a járulékos költségek beletartoznak a főszolgáltatás adóalapjába. A közös költség tehát a bérleti díj olyan részét képezi, amelyet nem a bérbeadó felé, hanem (a bérbeadóval kötött megállapodás értelmében) közvetlenül a társasháznak kell megfizetni. Így a közös költséget a bérbeadónak bele kell foglalni a bérleti díjba, függetlenül attól, hogy a bérleti díjnak ezt a részét közvetlenül a társasháznak kell megfizetni. Mivel a közös költség nem a társasház szolgáltatásnyújtásának ellenértéke – lévén, hogy társasház nem nyújt szolgáltatást –, a törvény alapján a bérbeadó a közös költségről számlát nem is kaphat, így e számlával nem is rendelkezhet. Fontos, hogy az Áfa-tv. 2. számú melléklete alapján a lakóingatlan bérbeadása tárgyi adómentesség alá tartozó szolgáltatásnyújtásnak minősül. Lakóingatlannak minősül az a lakás céljára létesített, és az ingatlan-nyilvántartásban lakóház vagy lakás megnevezéssel nyilvántartott, vagy ilyenként feltüntetésre váró ingatlan.]
Részlet a válaszából: […] időleges használatáért téríti vagy téríteni köteles a kötelezettnek.A hatályos áfatörvény 86. §-a (1) bekezdésének l) pontja szerint adómentes az ingatlan (ingatlanrész) bérbeadása, haszonbérbe adása. Az Áfa-tv. 88. §-a (1) bekezdésének b) pontja szerint az adóalany az ingatlan-bérbeadásra választhat áfakötelezettséget. Ezt a választást adatlapon kell az adóhatóság felé bejelenteni. Az ingatlan-bérbeadásra az adókötelezettség a lakó- és nem lakóingatlanokra külön-külön választható. Amennyiben nem választották az ingatlan-bérbeadásra az adókötelezettséget, akkor az ingatlan-bérbeadást és annak járulékos költségeit (pl. közüzemi költségek, közös költség) is adómentesen kell számlázni.Az Áfa-tv. 70. §-a (1) bekezdésének b) pontja szerint a termék értékesítése, szolgáltatás nyújtása esetében az adó alapjába beletartoznak a felmerült járulékos költségek, amelyeket a termék értékesítője, szolgáltatás nyújtója hárít át a termék beszerzőjére, szolgáltatás igénybe vevőjére. Ennek alapján a bérbeadáshoz kapcsolódó[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 6.
Kapcsolódó címkék:    

Utazási kedvezmények

Kérdés: Szeretnék iránymutatást kérni a közforgalmú személyszállítási utazási kedvezményekről szóló 38/2024. (II. 29.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése a) pontjának alkalmazásával összefüggésben. Jogosult-e a kormányrendelet 1. mellékletében meghatározott kedvezményű utazásra a 7. § (1) bekezdésének a) pontja alapján:
1. a kulturális ágazatba tartozó önkormányzati költségvetési szerv alkalmazottja, aki jogszabályi kötelező rendelkezés alapján közalkalmazotti jogviszonyból az Mt. hatálya alá került 2020. november 1. napjától?
2. a kulturális ágazatba tartozó önkormányzati költségvetési szerv fizikai alkalmazottként (takarító) munkaviszonyban foglalkoztatott dolgozója?
3. az önkormányzat által fizikai alkalmazottként (takarító, közterület-gondozó) munkaviszonyban foglalkoztatott dolgozó?
4. az önkormányzat által munkaviszonyban, konyhai kisegítő munkakörben foglalkoztatott dolgozó?
5. a főállású polgármester?
Részlet a válaszából: […] honvédelmi alkalmazotti, szerződéses határvadász vagy hivatásos szolgálati jogviszony – ideértve a bírói, az igazságügyi és az ügyészségi szolgálati viszonyt is – keretében foglalkoztatott, valamint a közigazgatási szerveknél ügykezelőként, illetve fizikai alkalmazottként foglalkoztatott (továbbfoglalkoztatott) dolgozója; valamintb) az egyházi jogi személy és – a civil társaság kivételével – a civil szervezet olyan alkalmazottja, aki az a) pont szerinti alkalmazottal azonos munkakört tölt be egészségügyi intézményben, szociális intézményben vagy oktatási intézményben.”Az Ukr. 7. §-a (1) bekezdésének a) pontja a munkaviszonyban állók közül csak a közigazgatási szervnél dolgozó fizikai alkalmazottakat sorolja fel, az önkormányzati költségvetési intézménynél (kulturális intézménynél) dolgozó munkavállalókat nem. A b) pont pedig csak az egészségügyi, szociális és oktatási, civil szervezet vagy egyház által fenntartott intézményben munkaviszonyban állókat tartalmazza, a kulturális[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. szeptember 3.

Polgármester telefonköltségeinek elszámolása

Kérdés: A Mötv. 71. §-ának (6) bekezdése szerint a főállású polgármester, a társadalmi megbízatású polgármester, a megyei önkormányzat közgyűlésének elnöke havonta az illetményének, tiszteletdíjának 15%-ában meghatározott összegű költségtérítésre jogosult. Társadalmi megbízatású polgármesterünk a költségtérítése havi számfejtésekor úgy nyilatkozik, hogy kiadást nem kíván a nem önálló tevékenységére tekintettel költségtérítés címén kapott bevétellel szemben érvényesíteni, azaz az összes bevétel jövedelemnek számít, és adózik utána. A polgármesterünk mobiltelefon-, illetve ehhez kapcsolódó korlátlan mobilinternet-előfizetése az önkormányzati flottában van, az önkormányzatunk nevére szóló számlában kerül kiszámlázásra. Dolgozóinknak továbbszámlázzuk a havi díjakat, neki viszont nem. Szabályos-e ez annak tekintetében, hogy csak ez az egy telefonja van, és ezt magáncélra is használja, valamint havi költségtérítést is kap? Kell-e igazolni neki, hogy a havi költségtérítés összegét már kimerítette a saját nevére szóló hivatali munkájával összefüggésben felmerült költségekkel?
Részlet a válaszából: […] szóló költségek nem téríthetők meg. A kérdéses esetben a polgármester a költségátalányt választotta. A költségátalánnyal szemben a nevére szóló számlával szemben elszámolhat költségeket, ez az adóalapját csökkentené, de nem köteles elszámolni. Ha a költségátalányt teljes egészében leadózza, akkor a költségeiről nem kell semmilyen elszámolást, igazolást adnia.Az önkormányzat nevére szóló telefonszámla után, ha a magán- és hivatali használatot nem mutatják ki, és a magánhasználatot nem számlázzák ki a polgármesternek, akkor cégtelefonadót kell fizetni.Az Szja-tv. 70. §-a (1) bekezdésének b) pontja szerint a céges telefonhasználat magáncélú használata egyes meghatározott juttatásként adóköteles. Az Szja-tv. a helyi és távolsági távbeszélő-szolgáltatást (SZJ 64.20.11. és 64.20.12.), a mobiltelefon-szolgáltatást (SZJ 64.20.13.)[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. szeptember 3.

MOHU-tól kapott banki jóváírás

Kérdés: MOHU-tól kaptunk banki jóváírást. Online felületen átküldtek részünkre egy „önszámlázási” bizonylatot, melyen mi vagyunk a szállítók, a MOHU a vevő. Megnevezés: ömlesztett intézményi kompenzáció. A jóváírt összeget hogyan kell könyvelni? A jóváírás és a számla megérkezése között sajnos több mint 1 hónap telt el.
Részlet a válaszából: […] hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység körébe tartozó hulladékának átadásáért fizetett ellenérték, amit a MOHU fizet a hulladéktermelő partnernek. A számlát a partner nevében a MOHU állítja ki.A MOHU által az önkormányzat nevében kiállított számlát hulladékértékesítés bevételeként[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 6.
Kapcsolódó címkék:    

Nyugdíjas közalkalmazott felmentési ideje

Kérdés: Egyik közalkalmazottunkat azért mentettük fel, mert kérte a Kjt. 30. §-ának (4) bekezdése alapján (40 év szolgálati idővel nyugdíjba ment). A jogviszony megszűnését követő néhány hónappal később újból foglalkoztatásra került nyugdíjasként. Most a nyugdíjjogosultságára tekintettel kívánja a munkáltató a jogviszonyát megszüntetni. A felmentési idejére a Kjt. vonatkozik, tehát a hatvannapos felmentési idő meghosszabbodik a közalkalmazotti jogviszonya alapján, az általános szabályok szerint azzal, hogy végkielégítésre nem jogosult?
Részlet a válaszából: […] töltött” éveket említi, korlátozás nélkül. [Ellenben pl. a végkielégítésre való jogosultsággal, ahol a Kjt. 37. §-ának (4) bekezdése kifejezetten kizárja a korábbi közalkalmazotti jogviszonyban töltött idő beszámítását.] Így attól függetlenül, hogy az érintettnek ugyanazon munkáltatónál már egyszer fennállt egy közalkalmazotti jogviszonya, amely szintén felmentéssel, felmentési idő megállapítása mellett szűnt meg, az újabb jogviszony felmentéssel történő megszüntetésekor a felmentési időre jogosító időbe szintén bele kell számítani valamennyi közalkalmazotti jogviszonynak minősülő időszakot.Végkielégítés valóban nem jár annak, aki a[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 6.
Kapcsolódó címkék:      

Térítés nélkül átvett eszközök számviteli elszámolása

Kérdés: Óvodánk magánszemélytől ajándék felajánlásaként tárgyi eszközöket (tablet, laptop, legó, fejlesztő játék) kapott. Megírták az átvételi igazolást. Az ajándékozó csatolta is a nevére szóló számlákat a dokumentumhoz, melyen bruttó értékben tüntette fel az eszközök értékét. Hogy lenne szabályos az eszközök rögzítése a tárgyieszköz-nyilvántartóban? A dokumentum alapján általa megállapított értékben, ami a bruttó árat tartalmazza, az átadó nevére szóló számlán szereplő nettó értékben, vagy térítésmentes átvétel miatt 0-s értékben? A szállítási költség ebben az esetben a bekerülési érték részét képezi?
Részlet a válaszából: […] politikában kell szabályozni. Térítés nélkül átvett eszköz esetében tehát nincs nettó vagy bruttó érték, valamint a szállítási költség sem vehető figyelembe. Ez utóbbi az idegen vállalkozó által előállított eszközök esetén része a bekerülési értéknek, és vásárolt eszközök esetében nem.A térítés nélkül átvett eszközök számviteli elszámolását a 38/2013. NGM rendelet 1. melléklet III. Fejezet Immateriális javakkal, tárgyi eszközökkel kapcsolatos egyéb elszámolások Növekedések rész A) Térítés nélkül, ajándékként, hagyatékként kapott, többletként fellelt immateriális javak, tárgyi eszközök elszámolása cím szerint kell elvégezni.A 2. pont szerinti időbeli elhatárolást a térítés nélkül átvett eszköz bekerülési értékének, illetve bekerülési értéke arányos részének költségkénti, illetve ráfordításkénti elszámolásakor kell megszüntetni, például a terv szerinti vagy terven felüli értékcsökkenés[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. augusztus 6.
1
2
3
9