Sírhelyek újraváltása

Kérdés: Önkormányzatunk kezelésében lévő temetőben a sírhelyek újraváltása ingatlan-bérbeadásnak vagy szolgáltatásnak minősül-e? Az ingatlan-bérbeadásra nem választottunk adókötelezettséget.
Részlet a válaszából: […] A sírhely megváltásánál, újraváltásánál több tényezőt kellfigyelembe venni. Ezt az ügyletet nem lehet adásvételnek tekinteni, mivel aföldterület nem kerül véglegesen tulajdonba. A sírhelyet meghatározott időrelehet megváltani az önkormányzattól, és a hozzátartozók...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 8.

Önállóan működő költségvetési szervek beszámolókészítési kötelezettsége

Kérdés: Az önállóan működő költségvetési szervnek lehet-e saját adószáma, törzsszáma, ezáltal kell-e saját bevallást, illetve beszámolót készítenie?
Részlet a válaszából: […] ...a törzskönyvi nyilvántartásba vétellel egyidejűleg kérik az adószámmegállapítását, és nyilatkoznak áfaadójogi státuszukról (alanyi adómentességetválaszt, közhatalmi, vagy kizárólag tárgyi adómentes tevékenységet végez,illetve áfaadóalany lesz). Az Áfa-tv...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 8.
Kapcsolódó címkék:  

Gépjármű-értékesítés áfája

Kérdés: Tűzoltóság tulajdonában levő, alaptevékenység, illetve esetenként kiegészítő tevékenység ellátásához használt, de feleslegessé vált, ezért értékesítésre kerülő gépjárművek esetében kell-e általános forgalmi adót fizetni? A gépjárművek pályázat útján kerültek az intézmény tulajdonába, önrész megfizetése mellett. Az intézmény áfakörbe tartozik, a kiegészítő tevékenységéből származó bevételei meghaladják az alanyi mentességre vonatkozó értékhatárt.
Részlet a válaszából: […] ...azértékesítést megelőzően kizárólag erre is használták azokat. A kérdésfeltételezhetően az Áfa-tv. 87. §-ában foglalt adómentesség miatt tűnhetnehezebben megítélhetőnek. A szóban forgó rendelkezés alkalmazhatóságánakeldöntésekor mindenekelőtt annak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 18.

Adómentes tevékenységhez használt termékek értékesítése

Kérdés: Alapítványunk kizárólag tárgyi adómentes tevékenységet végző adóalanyként van nyilvántartásba véve az adóhivatalnál, és szociális ellátás keretében nyújt szolgáltatásokat. Utóbbi időben lehetőségünk nyílt lecserélni egy támogatás segítségével bizonyos eszközeinket. A számítógépeket eladjuk, és a gépek vásárlásakor 5 év alatt, értékcsökkenési leírásként számolom el áfával növelt értékben. A tárgyi eszköz értékesítése esetén az abból származó bevétel után a felszámított áfából levonhatom a teljesítés hónapjára és a 60. hónapig hátralévő időarányosan jutó előzetesen felszámított áfa összegét az Áfa-tv. 135-136. § értelmében? Tekintettel arra, hogy van 3 éves gép is, ami eladásra kerül, hogyan kell értelmezni a fenti esetben az Áfa-tv. 136. § (b) pontját, tiltja-e a levonást?
Részlet a válaszából: […] ...minősül. A számítógépeket tehát az Áfa-tv. 87. § a) pontja alapjánadómentesen köteles értékesíteni, adólevonási joga pedig az adómentességre tekintettelnem nyílik meg, hiszen az Áfa-tv. 136. § (1) bekezdés a) pontjábanmeghatározott feltétel nem áll...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 18.

Gépjárműadó-fizetési kötelezettség

Kérdés: Mikortól mentes a gépjárműadó megfizetése alól az a magánszemély, akinek a súlyos mozgáskorlátozottságról az orvos 2009. évben kiállította a szükséges igazolást, és amelyben az állapot fennállásának kezdetét 2005. év 06. hónapban állapította meg. Ki minősül súlyos mozgáskorlátozottnak? A helyi adóhatóságnak hogyan kell eljárni ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...ebben az ügyben hatáskörrelrendelkezik. Az eljárást megindítónak a kérelmet írásban, bejelentésinyomtatványon kell megtennie, amelyen az adómentesség jogcímeinek megjelölésekapcsán a mentességhez kapcsolódó feltételek beálltának vagy megszűnésénekidőpontját meg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 30.

Természetbeni juttatás

Kérdés: Saját konyhával rendelkező oktatási intézmény vagyunk. A költségvetésünkben 12 000 Ft/hó természetbeni juttatást tervezhettünk dolgozóink étkeztetésére. A munkahelyi vendéglátást igénybe vevőnél a havi étkezési díj csak 10 000 Ft. A maradék 2000 Ft-ból más, vendéglátóhelyről is elfogadható-e a megfelelően kiállított számla?
Részlet a válaszából: […] ...juttatásnak minősül. A munkahelyen, az iskola konyháján történő étkeztetést,juttatást a munkáltatónak dokumentálnia kell. Az étkezés adómentességéhez, akonyha költségeinek elszámolásához, és a konyha bevételeinek elszámolásáhozcélszerű szigorú...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 30.

Önkormányzati társasház, illetve lakásszövetkezet közösköltség-elszámolása

Kérdés: Önkormányzatunk több lakásszövetkezetben és társasházban rendelkezik lakástulajdonnal, és ezekben eltérő megoldásokkal találkozunk közös költségek elszámolásával, számlázásával kapcsolatosan. Kérjük szíves segítségüket abban a kérdésben, hogy miként kell helyesen számlázni ezeket a költségeket!
Részlet a válaszából: […] ...használati díját az Áfa-tv. 86. §(1) bekezdés l) pont szerinti adómentes szolgáltatás ellenértékeként szedi be,ha nem választott az adómentesség helyett adókötelezettséget az Áfa-tv. 88. §-aalapján, így azt ennek megfelelően kell bizonylatolnia...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 9.
Kapcsolódó címkék:    

Pályázati dokumentáció értékesítése

Kérdés: Önkormányzatunk helyi nyilvános közbeszerzési eljárásokat folytat le, melyeket meg kell hirdetni a Közbeszerzési Értesítőben. Ennek jelentős, adott esetben több mint 100 ezer forintos költsége van. A pályázati dokumentációt az önkormányzat árulja egy projekt költségének százalékban meghatározott áráért. A kérdésünk az, hogy ez a hirdetési költség részét képezi-e majd a projekt bekerülési költségének (jellemzően építési beruházásról van szó), illetve hogy a tenderdokumentáció ára áfaköteles-e akkor is, ha maga a beruházás után az áfát az önkormányzat nem igényli vissza (pl. oktatási intézmény felújítása, csapadékvíz-csatorna építése vagy gépjárműbeszerzés), vagy pedig áfakörön kívüli bevétel?
Részlet a válaszából: […] ...vagy 86. §-ában szereplőadómentes körbe, így annak értékesítése minden esetben áfaköteles, kivéve ha azértékesítő fél alanyi adómentességet választott. Mivel az ilyen típusú kiadványnem tartozik az Áfa-tv. 3. sz. mellékletében szereplő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 9.

Faértékesítés áfája

Kérdés: Egy önkormányzat a saját erejéből kivágott fát értékesíti. A kimenő számlában milyen mértékű áfát kell szerepeltetni?
Részlet a válaszából: […] ...a kivágott fa nem tartozik a kedvezményesadókulcsú termékek körébe – a 20%-os általános mértékű, kivéve ha azönkormányzat alanyi adómentességet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 9.
Kapcsolódó címkék:  

Raktárépület értékesítése

Kérdés: Önkormányzatunk városüzemeltetési kft.-je 2007-ben raktárépületet vásárolt, bizonyos megfontolások alapján forgatási céllal (nem tárgyi eszközként). Az adót a beszerzéskor levontuk. 2009-ben adómentesen értékesítjük, mivel nem jelentkeztünk be az adóköteles értékesítés alá. Van-e valami tennivalónk a 2007-ben levont áfával?
Részlet a válaszából: […] ...és az értékesítés között még nem telt el 2 év.Az idézett törvényhely alapján tehát csak abban az esetbenmerül fel az értékesítés adómentessége, ha az adott beépített ingatlanhasználatbavételi engedélyének jogerőre emelkedése két évnél régebben történt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. május 19.
1
…
44
45
46
…
74