Munkaidőszabályok a közoktatásban IV.

Kérdés: A pedagógus a teljes rendes munkaidő tanítási órákkal le nem kötött részében munkaköri feladatként – a munkaköri leírásában foglaltak szerint vagy a munkáltató utasítása alapján – ellátja a nevelő- és oktatómunkával összefüggő egyéb feladatokat (pl. részt vesz a gyermekek, tanulók felügyeletének ellátásában). Következik ebből, hogy elrendelhető, hogy a nevelő heti max. 6 órában, a bejáróknál, vagy orvosi vizsgálat alatt, vagy az iskolai ebédlőben – külön óradíj megfizetése nélkül – lásson el ügyeletet? Következik-e ebből, hogy ha pl. a földrajz szakos tanárt helyettesíti egy matematika szakos, akkor – mivel nem szakszerű a helyettesítés, ezért – az csak ügyeletként vehető figyelembe, tehát ingyen elrendelhető?
Részlet a válaszából: […] ...csoportját – a munkakörére elő­­írt kötelező óraszámának keretében– a sajátjával együtt tanítja, helyettesítési díj illeti meg, amelynek egyórára eső összege az óradíj ötven százaléka. Amennyiben azonban a pedagógus nem tanít...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 22.

Óvodavezetői feladatok ellátása – a korábbi vezető felmentéssel történő munkavégzés alóli mentesítése idején

Kérdés: Óvodavezetőnk nyugdíjazás miatt felmentési átlagbért kap (jelenleg utolsó négy hónapját tölti), a munkavégzés alól mentesítve van. Erre az időszakra az egyik óvodapedagógus látja el az óvodavezetési feladatokat. Helyes lenne-e, ha részére megbízási szerződés alapján megbízási díjat fizetnénk az új vezető kinevezéséig?
Részlet a válaszából: […] ...feladatokat a pályázati eljárás eredményes befejezéséig, delegfeljebb egy évig a szervezeti és működési szabályzatban meghatározotthelyettesítés rendjében foglaltak szerint kell ellátni. A hivatkozottparagrafus (18) bekezdése szerint ekkor a vezetői megbízást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 2.

Szociális gondozói díj

Kérdés: Költségvetési intézményünk szociális ellátást végző közintézmény. Az Szja-tv. 1. sz. mellékletének 1.9. pontjában szereplő szociális gondozói díjhoz kapcsolódik a kérdésünk. Adómentesen az intézmény számfejthet-e a jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban az esetleges riasztójelzést fogadó (eddig megbízással fizetett, az eseti jellegre való tekintettel), valamint a családi napközijében a helyettesítést ellátó gondozónak ilyen díjat?
Részlet a válaszából: […] ...részére is kifizethetőadómentesen az Szja-tv. 3. § 65. pontjában foglaltaknak megfelelő díjazás.Ugyanez igaz a családi napköziben a helyettesítést ellátó gondozóra is. Acsaládi napközi a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997.évi XXXI...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 20.

Szakmai vizsgaelnök és kamarai képviselő megbízása

Kérdés: Szakképző iskolában a szakmai vizsgákhoz delegálják az elnököt és a kamarai képviselőt. A vizsgáztatásra szóló megbízólevelet konkrét személyre adják ki (aki névjegyzékben szerepel). Helyes eljárásnak tekinthető-e, ha a gazdasági szervezet által kiállított számla alapján fizetjük ki a megbízási díjat, ha a vizsgáztatással megbízott személy a gazdasági szervezet tagja, és a szervezet végezhet ilyen tevékenységet (vizsgáztatás)?
Részlet a válaszából: […] ...jön létre. A vizsgabizottság tagjánakmegbízása határozott időre szól. Ha a vizsgabizottság tagja megbízását nemtudja ellátni, helyettesítéséről a megbízójának kell gondoskodnia. A Rendelet 14. § (1) bekezdése alapján a vizsgaszervezőképviselőjét,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Peren kívüli megegyezésben kikötött kártérítés adó- és járulékvonzata

Kérdés: Munkaügyi pert indított egy volt pedagógus, akit helyettesítés miatt határozott időre alkalmaztunk további jogviszonyban, a jogviszonya megszüntetésével kapcsolatban. A per kimenetele hosszúnak tűnt, ezért peren kívül megegyeztünk. Jogos volt-e? A megegyezés eredménye, a nem jövedelmet pótló átalánykár összegéből kell-e bármiféle (szja, nyugdíjjárulék, egészségbiztosítási járulék) közterhet levonni, vagy ez ténylegesen nem vagyoni kártérítésnek minősül? Tehát a kifizetés bruttó vagy nettó módon történhet?
Részlet a válaszából: […] A megadott információk alapján nem dönthető el, hogy a perenkívüli megegyezés jogos vagy indokolt volt-e a munkáltató részéről, hiszen ezattól függ, hogy milyen alapon támadta meg a jogviszonyt megszüntetőhatározatot az érintett. A peren kívüli egyezségben a felek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 7.

Étkezési utalványok bevételezése

Kérdés: Önkormányzatunk önállóan működő intézménye a központi konyha. Az étkezési díjat készpénzzel és ebédcsekkel is lehet fizetni, mivel szerződést kötöttünk az utalvány kibocsátójával. A pénztárgépbe külön kódon ütik be az utalvány értékét. A hivatal pénztárába fizeti be a konyha a beszedett összeget, mely tartalmazza az utalvány értékét és a készpénzt is. Az utalvány értékét is bevételezhetjük a pénztárba? Hogyan könyveljük a konyha befizetését?
Részlet a válaszából: […] ...ellátott feladatok munkafolyamatainak leírását, a szervezetiegység vezetőinek és alkalmazottainak feladat- és hatáskörét (munkakörét), ahelyettesítés rendjét, továbbá a szervezeti egység költségvetési szerven belülibelső és azon kívüli külső...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. február 1.

Határozott időre történő foglalkoztatás a Kjt. alapján

Kérdés: Teljes munkaidős (heti 40 órás) főállás melletti részmunkaidős (50%) közalkalmazotti jogviszony keretében, közoktatási intézményben foglalkoztatható-e törvényesen a pedagógus csak szeptember 1-jétől június 15-ig?
Részlet a válaszából: […] ...Kjt. 21. § (2) bekezdés alapján közalkalmazotti jogviszony– ha törvény eltérően nem rendelkezik – csak helyettesítés céljából, vagymeghatározott munka elvégzésére, illetve feladat ellátására létesíthetőhatározott időre történő kinevezéssel. Ezen túlmenően...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 23.

Gazdasági vezető közoktatási intézményben

Kérdés: Megyei fenntartású oktatási intézmény vagyunk. Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési intézmény. Tavaly 2009. május 31-vel a gazdasági vezető lemondott. Ezután az intézményvezetőnek a fenntartó azt az utasítást adta, hogy a gazdasági vezető kinevezése a fenntartó által történik, ami azóta sem történt meg. Az intézmény vagy a fenntartó kötelessége a gazdasági vezető pótlása, kinevezése, és ki gyakorolja a munkáltatói jogokat? A másik kérdés, hogy tavaly decemberben létszámleépítésként – miután a gazdasági vezetői álláshely hosszabb ideje nem volt betöltve – szóbeli tájékoztatásban erre hivatkozással a fenntartó elvonta ezt az álláshelyet. A közgyűlési határozatban azonban nem volt megnevezve az elvonni kívánt munkakör, csak az, hogy 1 fő szakmai létszámmal csökkenti az intézményünk engedélyezett létszámát. Az idei költségvetést már e munkakör bére nélkül terveztük. Így az idén az anyagi fedezet sem áll rendelkezésre, hogy helyettesítéssel vagy megbízással ennek a munkakörnek a feladatát valaki hivatalosan elvégezhesse. Beszámolókat, bevallásokat a könyvelők elkészítik, és aláírás nélkül adják be a fenntartónak tavaly május 31-óta. Kinek és hogyan kellene feloldani ezt a szabálytalan és jogellenes működést?
Részlet a válaszából: […] ...elő. A gazdasági vezető átmenetivagy tartós akadályoztatása esetén a költségvetési szerv vezetőjehaladéktalanul köteles gondoskodni helyettesítéséről, a gazdasági vezetőiálláshely megüresedése esetén annak betöltéséről. Az álláshely betöltéséigtartó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 23.

Intézményvezető-helyettes vezetői minőségének megítélése

Kérdés: Önállóan működő és gazdálkodó bentlakásos szociális intézmény vagyunk. A 257/2000. (XII. 26.) Korm. rendelet szerint magasabb vezetőnek minősül az önálló intézmény vezetésére a fenntartó által kinevezett vagy megbízott vezető, valamint annak helyettese. Kérdésem, hogy az intézményvezető ápoló, akit az intézményvezető nevez ki és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat, és aki az intézményvezetőt távollétében helyettesíti, magasabb vezetőnek vagy vezetőnek minősül-e?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenység ellátására szól, vagy a vezető ápolóifeladatok ellátására, és ez utóbbi esetében az érintett az intézményvezető helyettesítésétcsak az intézményvezető távollétében látja el az SzMSz, munkaköri leírásalapján.Tehát az érintett akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 23.

TÁMOP programon belüli elszámolás abban az esetben, ha eltérő a pályázó és a szakmai megvalósító

Kérdés: Csak az önkormányzat pályázhatott és nyert is az ÚMFT TÁMOP rendszeréhez benyújtott kompetenciaalapú oktatás egyenlő hozzáférés című pályázaton. A megvalósító az önállóan működő és gazdálkodó oktatási intézmény. A projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek bérköltségei és járulékai az intézmény gazdálkodási körében valósul meg, amit az önkormányzat a pályázat terhére megtérít. Kérdésünk csak a személyi juttatásra vonatkozik, mert minden egyéb projektmegvalósítással összefüggő kiadás az önkormányzat által e célra megnyitott számlájáról valósul meg (eszközök, tankönyvek, továbbképzés stb.), amit fizikai értelemben átadunk az intézménynek, vagy a szolgáltatásvásárlás számlát kifizetjük. A személyi jellegű kiadás – helyettesítés, szakmai vezető megbízási díja – az intézménynél valósul meg, hiszen ők ott vannak a rendszerben. Az önkormányzat kimutatás alapján megtéríti. A pénzeszközátadást hogyan könyveli az önkormányzat és hogyan fogadja az intézmény? Azért kérdezem, mert a gyakorlatban van olyan, aki a bért is az önkormányzatnál számfejti az IMI rendszerben, a pedagógusok itt külsősként jelennek meg. Aztán van olyan pályázó is, aki megtéríti az iskola ebből adódó többletkiadását. Csak azt nem tudjuk, hogy melyik a helyes.
Részlet a válaszából: […] A kérdésben megjelölt kompetenciaalapú oktatás egyenlőhozzáférés TÁMOP program esetében a pályázó az önkormányzat, de a szakmaimegvalósítója egy önállóan működő és gazdálkodó oktatási költségvetési szerv.A személyi juttatások kifizetése függetlenül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 12.
1
5
6
7
9