Találati lista:
101. cikk / 255 Önköltség-számítási szabályzat
Kérdés: Önállóan gazdálkodó költségvetési szerv vagyunk. Intézményünk saját konyhát üzemeltet, és az étkeztetésre normákat állapítunk meg. Kérdésem az lenne, hogy e feltételek mellett kell-e intézményünknek önköltség-számítási szabályzatot készítenie, és amennyiben nem, akkor mely szabályzatban kell rögzítenünk a szellemi és anyagi infrastruktúra igénybevételének, költségei megtérítésének módját?
102. cikk / 255 Kaució könyvelése
Kérdés: Intézményünk költségvetési szerv. Határozatlan idejű szerződést kötöttünk ingatlan bérbevételére. A szerződés szerint kauciót fizetünk a bérbeadónak. Milyen mód(ok)on lehet a kauciót könyvelni?
103. cikk / 255 Devizaszámla
Kérdés: Önállóan gazdálkodó intézményünk egy pályázaton több ezer eurót nyert, melyre euróalapú devizaszámlát kellett nyitnunk. A gazdasági események könyvelése forintban történik, hogyan és milyen főkönyvi számlákra? Árfolyamveszteség vagy árfolyamnyereség esetén hogyan kell könyvelni?
104. cikk / 255 Áfanyilvántartás
Kérdés: Kötelező-e vezetni a beérkező számlák és az előzetesen felszámított általános forgalmi adó, illetve a kimenő számlák és az általános forgalmi adó befizetési kötelezettségének nyilvántartásait, ha TATIGAZD programmal könyvelünk?
105. cikk / 255 Vállalkozási eredmény következő évi alaptevékenységre történő igénybevételének könyvelési tételei
Kérdés: Intézményünk büfét üzemeltet vállalkozási tevékenységként, melyet az alapító okirat is tartalmaz. A vállalkozás nyereségét a következő évben az alapfeladatra szeretnénk felhasználni. Milyen könyvelési tételekkel tudjuk lekönyvelni az év végi nyereséget?
106. cikk / 255 Erasmus program bevételének elszámolása
Kérdés: Erasmus programmal kapcsolatos támogatást melyik 464 számlára kell könyvelni?
107. cikk / 255 Lakosság részére nyújtott támogatások könyvelése
Kérdés: Önkormányzatunk a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatását, az otthonteremtési támogatást és a gyermektartásdíj megelőlegezését a Magyar Államkincstártól mint támogatásértékű működési bevételt kapja. Az önkormányzat ezeket a támogatásokat továbbadja a kerületi lakosoknak. A kérdésünk az volna, hogy hová kell könyvelni ezeknek a támogatásoknak a lakosság felé történő kifizetését?
108. cikk / 255 Átvezetési számlák helye a főkönyvi kivonatban
Kérdés: A főkönyvi kivonatot legalább negyedévenként el kell készíteni. Év végén kétszer, először zárás előtt, majd zárás után. Helyesen járunk-e el, amennyiben a 16. oszlopos [249/2000. (XII. 24.) 17. számú melléklet] főkönyvi kivonatban az átvezetési számlákon (pl. 599) szereplő értékek az előirányzat-teljesítés Tartozik és Követel oszlopaiban kerülnek beállításra?
109. cikk / 255 Felújítás vagy karbantartás?
Kérdés: Intézményünk kollégiumában a beépített szekrény, valamint a parketta cseréje laminált padlóra, felújításnak vagy karbantartásnak minősül-e?
110. cikk / 255 Gazdasági vezető polgármesteri hivatalnál, körjegyzőségnél
Kérdés: A jövőben szigorodnak a gazdasági vezetőre vonatkozó előírások. A polgármesteri hivatalnál vagy a körjegyzőségi hivatalnál szükséges-e gazdasági vezetőt alkalmazni, mivel az Ámr. a pénzkezelési jogkörök gyakorlásánál az intézményre vonatkozóan használja a gazdasági vezető fogalmát, azonban az önkormányzatok esetében pénzügyi-gazdasági ügyintézőt említ? Ugyanakkor a polgármesteri hivatalok vagy körjegyzőségek is beletartoznak az önállóan gazdálkodó (2009-től önállóan működő és gazdálkodó) költségvetési szerv fogalmába, melyekre vonatkozóan viszont előírás az, hogy ha van gazdasági szervezete, akkor kell, hogy legyen gazdasági vezetője is.
