11. cikk / 126 Önkormányzati közfeladat ellátásának kiszervezése
Önkormányzatunk saját alapítású 100%-os önkormányzati tulajdonú nonprofit gazdasági társaság útján látja el a zöldterület-kezelést, temető-karbantartást, külterületek karbantartását, illetve utak és hidak üzemeltetését. Megfelelően járunk-e el, ha a K512 rovat 018030 kormányzati funkción pénzeszközátadásként adjuk át az állami normatív támogatásokat a nonprofit kft. részére, vagy a gazdasági társaságnak részünkre az elvégzett tevékenységről számlát kellene kiállítania, és a megfelelő tevékenységre kapcsolódó kormányzati funkción és a K337 rovaton kellene-e elszámolnunk? Eseti jelleggel önkormányzatunk az ingatlan vagyon (utak, járdák) nem karbantartási, hanem felújítási és beruházási tevékenységét is a gazdasági társaság útján végzi. Felhalmozási célú pénzeszköz átadásaként elegendő-e, vagy ebben az esetben is a gazdasági társaságnak szükséges számlát kiállítani az elvégzett munkákról?
12. cikk / 126 Közbeszerzési díj elszámolása
Közüzemi vagy üzemanyagdíjról kiállított számlában a szolgáltatók külön sorban tüntetik fel a közbeszerzési díjat. Ezt a K355 rovaton közbeszerzési díjként kell könyvelni, vagy közüzemi díjként, pl. a K33111 rovaton villamosenergia-díjként?
13. cikk / 126 Közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzések
14. cikk / 126 Éven túli kötelezettségvállalás
15. cikk / 126 Önrész megítélése az Áfa-tv. alapján
16. cikk / 126 Átmeneti önkormányzati kölcsön
17. cikk / 126 Kórházi alapítvány tevékenységének minősítése
18. cikk / 126 Nyugdíjas egészségügyi dolgozó
19. cikk / 126 Közbeszerzési díj könyvelése
20. cikk / 126 Beruházás önkormányzati intézményen
Ki írja ki a közbeszerzési eljárást, az önkormányzat, az óvoda vagy közösen? A szerződést ki írja alá, a polgármester vagy az intézményvezető? Az önkormányzat vagy az óvoda költségvetésében szerepeljen a szükséges felhalmozási előirányzat? A jelenlegi gyakorlat (miszerint a tulajdonos az önkormányzat, de az intézmény könyveiben szerepel a vagyon értéke) helyes-e?