Jubileumi jutalomra való jogosultság

Kérdés: A 2010. április 6-ai Költségvetési Levelekben 2621. számon megtaláltam a korábban feltett kérdésemre a választ. Igen ám, de a hangsúly nálam az 1992. 09. 01-es dátum, ami 1992. július 1-je utánra esik. Igaz, hogy maga a munkaviszony július 1. előtt keletkezett, de a megszűnés, illetve az áthelyezés 1992. szeptember 1-jén volt. 1978. 05. 31-től 1992. 08. 31. napjáig az MGM gyárában dolgoztam, innen kerültem 1992. 09. 01-én áthelyezéssel egy iskolába, majd egy szociális otthonba, ahol jelenleg is dolgozom. Jubileumi jutalomra mikor leszek (vagy lehettem volna már) jogosult?
Részlet a válaszából: […] ...Adott esetben egy bírósági per soránugyanakkor nem zárható ki, hogy a bíróság ezt a körülményt is vizsgálná, és akörülmények részletes ismeretében azt állapítaná meg, hogy az áthelyezést nemjogszerűen tüntették fel a megszüntető okiratokban, és az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 8.

Gazdasági vezetők képesítési követelményeinek változása

Kérdés: Mérlegképes könyvelői végzettséget szereztem vállalkozói szakon. 1992 óta dolgozom egy általános iskolában gazdasági vezetőként. Minden évben részt veszek a kötelező mérlegképes továbbképzésen, államháztartási szakon, melyről tanúsítványt kapok. Meg kell-e szereznem államháztartási szakon a mérlegképes könyvelői végzettséget, vagy dolgozhatok így is 2011. január 1. után is?
Részlet a válaszából: […] ...követelményeivel kapcsolatosúj szabályozásról és az azzal kapcsolatos jogértelmezési nehézségekről a 2626.számú kérdésben részletesen volt szó. Véleményünk szerint a már beosztásban lévő gazdaságivezetőkre alapvetően nem vonatkoznak az új előírások, de...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 27.

Polgármesteri költségátalány

Kérdés: A polgármesteri költségátalány elszámolásával kapcsolatban az Szja-tv. 73. §-ában foglalt 2009-es előírás 2010. január 1-jétől hatályát vesztette. A 2010. évi Szja-tv. 3. sz. mell. 25. pontja említést tesz a polgármesterek által elszámolható költségekről. Kell-e bizonylattal igazolni a költségeket, és terheli-e valamilyen levonás? Mennyi a költségátalány összeghatára?
Részlet a válaszából: […] ...amellett kiküldetési rendelvénnyelnem fizethető gépjármű-költségtérítés.A polgármesterek költségátalányával kapcsolatban továbbirészletes leírást találhat a Költségvetési Levelek 128. számában a 2610. számúkérdésre adott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 27.

Polgármesterek öregségi nyugdíja

Kérdés: Jelenleg főállású polgármester 1994. évi LXIV. törvény alapján történő korkedvezményes nyugdíjazási lehetősége után érdeklődöm, a Pttv. 13/A. §-ára tekintettel. A jelzett jogszabály nem fogalmaz egyértelműen a polgármesteri, alpolgármesteri tisztséggel kapcsolatban. Beleszámít-e a korkedvezménybe a társadalmi megbízatású alpolgármesteri jogviszony, valamint a megbízatásoknak folyamatosnak kell-e lenniük? Az érintett polgármester előrehozott nyugdíjba 2016 első félévében mehetne el, azonban 1994-től 1998-ig és 2000-től 2006-ig társadalmi megbízatású alpolgármester volt, 2006 óta pedig főállású polgármesteri tisztséget tölt be, összességében tehát 14 éve lesz az októberi választásokig ezen tisztségekből. Mindezeket figyelembe véve jogosult-e a hivatkozott jogszabály 13/A. § c) pontjában meghatározott 7 év korkedvezményre?
Részlet a válaszából: […] ...és folyósításáról szóló 209/2006. (X. 17.) Korm.rendelet tartalmazza a polgármesterek öregségi nyugdíjára vonatkozó részletesszabályokat. A kormányrendelet 1. § (2) bekezdése rögzíti, hogy a polgármesteröregségi nyugdíjának...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 27.

Végleges lakáscélú támogatás elszámolása központi költségvetési szerveknél

Kérdés: A munkáltatói célú vissza nem térítendő lakástámogatás könyvelési tételeit, valamint az ehhez kapcsolódó KTK-rendezést szeretném megkérdezni.
Részlet a válaszából: […] ... T 4122, 4132 – K 355 (KTK: -) Ha ezt a támogatást nem az adott évi költségvetésbőlfizetik, hanem már meglévő törlesztőrészletek terhére, akkor a kifizetés és akönyvileges elszámolás a következő.1. Törlesztés elszámolása bevételként ...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Szakfeladatrend

Kérdés: Szakfeladatrend-tervezéssel kapcsolatban a következő a kérdésem. Körjegyzőség esetében eddig egy szakfeladatra terveztük az összes dolgozót, jegyzőt, szociális-pénzügyi ügyintézőt, takarítót. 2010-től az új szakfeladat száma 841126. Továbbra is tervezhetjük ezen a szakfeladaton az összes dolgozót (kistelepülés – nincsenek osztályok, csoportok), vagy szét kell bontani 692000, 811000, 841901 szakfeladatokra? Könyvtár esetén, ahol eddig egy szakfeladat volt, most kb. 4 szakfeladatot kell alkalmaznunk 1 fő közalkalmazottal. A rezsiköltségtől kezdve mindent négyfelé kell arányosítani?
Részlet a válaszából: […] ...új szakfeladatrend lényege – többek között –, hogyrészletezettsége által a valós kiadások, bevételek nyomon követhetők legyenek,és pontos információt szolgáltassanak. Ennek a szemléletnek az érvényesülésétteszi lehetővé a körjegyzőség esetében is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Intézményi társulás

Kérdés: Önkormányzatunk intézményfenntartó társulás keretében mint székhely működteti a nevelési és oktatási intézményeit. Korábbi kérdésemre kapott válaszban az étkeztetési normatívát a székhely intézmény átadott pénzként kezeli, és nem kell számlát kibocsátani a tagintézménybe járó és ott étkező gyerekek után. Ismerve az önkormányzatok mai gazdasági nehézségeit, nincs lehetőség a székhely önkormányzatnak átadni a normatív támogatást, és visszafelé sem tud támogatást utalni a működési költségekhez a tagintézmény. Az önkormányzatok többségének az lenne a kérdése, hogy mivel az önkormányzatok pénzforgalmi szemléletű könyvelést végeznek, van-e lehetőség mindkét önkormányzat esetében úgynevezett kompenzálólevélre az elszámolás érdekében, ezen összegek vegyes naplón való könyvelésére?
Részlet a válaszából: […] ...jogok gyakorlásának rendjét,– intézmény, más szervezet közös alapítása esetén az alapítóijogok gyakorlására vonatkozó részletes rendelkezéseket,– a többcélú kistérségi társulás gazdálkodására ésbeszámolási kötelezettségére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Belső ellenőrzés

Kérdés: A belső ellenőrzési feladatok ellátására 2010. évre érvényes megállapodással rendelkezünk, amely a többcélú társulás, a két város önkormányzata és a tevékenységet megvalósító Polgármesteri Hivatal között a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92. § (3) bekezdésében előírt belső ellenőrzési feladatok ellátására szól. Tervezzük kezdeményezni a Ber. 4/A. § (2) bekezdésben foglaltakra hivatkozással a társulással kötött megállapodásban a rendelkezést a belső ellenőrzési vezetői tevékenység ellátásának módjáról, továbbá hogy a társulással kötött megállapodásban írják elő a jegyző bevonását a belső ellenőrzési stratégiát megalapozó kockázatelemzés folyamatába, valamint a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben foglalt, az önkormányzatok társulásaival kapcsolatos különleges szabályok teljes körű beépítését. Kérdésünk az, hogy a fenti módon történő feladatellátás esetén megvalósul-e a belső ellenőrzési feladat társulás keretében történő ellátása? A többcélú társulás és a többcélú társulás kistérségi irodája önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A belső ellenőröket a polgármesteri hivatalok foglalkoztatják, a megállapodásban foglalt feladatok ellátása munkaköri feladatuk, külön díjazásban a kistelepülések, illetve a társulás intézményeinek ellenőrzéséért nem részesülnek. A belső ellenőrök rendelkeznek az előírt szakmai képesítéssel. Kérdésünk, hogy a társulás 2010. évre jogosult-e a többcélú kistérségi társulások belső ellenőrzési feladatainak normatívatámogatására a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 8. számú mellékletének III. 2.8. pontja alapján?
Részlet a válaszából: […] ...azokat a kérdéseket, amelyeket aBer. a jogszabály jellege miatt, vagy a társulások sokféleségére valótekintettel nem szabályoz részletekbe menően. A társult önkormányzatokstratégiai ellenőrzési tervének és éves ellenőrzési tervének összeállítása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 23.

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...területére kimutatottszemélyi jövedelemadó 8%-a illeti meg. A helyi önkormányzatokat megilletőszemélyi jövedelemadó megosztásának részletes szabályait a 4. számú melléklettartalmazza. A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Cafeteriaszabályzat

Kérdés: Önkormányzat vagyunk, a köztisztviselőknél kötelező a cafeteriajuttatásokat szabályzatban (utasításban) rögzíteni. A cafeteria-rendszer keretén kívül adható-e differenciáltan kedvezményes adózású természetbeni, béren kívüli juttatás? A közalkalmazottak, Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozók esetében is kötelező-e cafeteriaszabályzat készítése, vagy anélkül is adható részükre kedvezményes adózású természetbeni, béren kívüli juttatás?
Részlet a válaszából: […] ...köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII.törvény (Ktv.) 49/F. §-a és a köztisztviselők cafeteriajuttatásának részletesszabályairól szóló 305/2009. (XII. 23.) Korm. rendelet (Cafeteria vhr.)rendelkezik 2010-től a köztisztviselők...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.
1
39
40
41
67