Távmunkavégzéssel összefüggésben kifizetett költségtérítés

Kérdés: Önkormányzatunknál ha van egy távmunkaszerződéssel rendelkező munkavállaló, akkor is jár-e neki a "költségátalány", ha például táppénzen van? Tehát ha egy adott hónapban végig rendelkezik távmunkát lehetővé tévő szerződéssel a munkavállaló, akkor az egész hónapra jár-e a teljes "költségátalány", függetlenül attól, hogy heti 1 vagy heti 5 munkanapot töltött távmunkában?
Részlet a válaszából: […] ...napokat a munkaszerződés alapján vegyék figyelembe. Mindez azt jelenti, hogy nem tekinthető távmunkavégzéssel érintett napnak, ha a munkavállaló szabadságon vagy betegállományban van, vagy esetleg egész nap bent tartózkodik a munkahelyén. Így kizárólag...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. december 20.
Kapcsolódó címkék:    

Iskolarendszerű képzés költségének megtérítése

Kérdés: A diplomát adó képzésen részt vevő szállítói számláját mely rovaton kell könyvelni? Munkaköréhez nem kötelező képzés, nincs tanulmányi szerződés. Milyen adófizetési kötelezettsége keletkezik az intézménynek a kifizetett számla után? A szállítói számla az intézmény nevére szól.
Részlet a válaszából: […] ...diplomát adó képzés iskolarendszerű képzésnek számít, amikor a képzőintézmény és a munkavállaló között hallgatói jogviszony jön létre. Az iskolarendszerű képzés munkáltató által átvállalt költségét a munkavállaló nem önálló tevékenységből...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. december 20.

Mezőőri szolgálati viszony

Kérdés: Önkormányzatunknál új mezőőri szolgálatot hozunk létre, és az Mt. szerint szeretnénk foglalkoztatni a munkavállalót. Ez esetben is "A" osztályba lehet besorolni, és minimálbérre lesz jogosult?
Részlet a válaszából: […] ...akkor jár, ha legalább középfokú iskolai végzettséget vagy középfokú szakképzettséget igénylő munkakörben foglalkoztatják a munkavállalót. A mezőőröknél ilyen szintű iskolai végzettségi feltétel nincs, ezért alapvetően a minimálbér irányadó mint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. december 20.
Kapcsolódó címkék:    

Üzleti ajándék elszámolása

Kérdés: Intézetünk – magánszemélytől, nem munkavállalónk – ajándékba kapott egy festményt. Az adományozót "köszönetképpen" megajándékoztunk egy 14 ezer forint értékű itallal. Helyesen járunk-e el, amikor a KIRA-ba feladva, a számla nettó összege után megfizetjük a munkáltatói járulékokat?
Részlet a válaszából: […] Az üzleti ajándék egyes meghatározott juttatásnak minősül, azaz az üzleti ajándék bruttó, azaz áfával növelt értékének 1,18-szorosa után 15 százalék személyi jövedelemadót, valamint 13 százalék szociális hozzájárulási adót kell fizetni, amit a KIRA rendszerben kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. december 20.
Kapcsolódó címkék:  

Munkavállalók részére nyújtott ingyenes úszási lehetőség

Kérdés: Intézményünk a munkavállalói részére ingyenes úszási lehetőséget szeretne biztosítani a székhelyén lévő strandon. Az elszámolás összesítővel (időszak és fő) számla ellenében történik. Béren kívüli juttatásként számfejtendő-e az úszás a munkavállalók részére?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatásra. A SZÉP-kártyára a munkáltató által utalt összeg számfejthető béren kívüli juttatásként, ha ezt használja fel a munkavállaló a strand- vagy uszoda-belépőjegy fizetésére, akkor nincs további adókötelezettség.Ha azonban intézményüknél...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. november 29.

Munkahelyi és iskolai étkeztetés

Kérdés: Iskolánk a gyermekétkeztetést tálalókonyhával oldja meg, ahová egy szolgáltató cég szállítja a készételt. Az eddigi gyakorlat szerint az iskola munkavállalói is befizethetnek ebédet, de csak saját maguknak. Egyre több kolléga szeretne több adagot is befizetni elvitelre. Az elődöm ezt nem engedte, mert szerinte ez munkahelyi étkeztetésnek tekinthető, valamint úgy gondolta, hogy ha több adag kerül befizetésre egy munkavállaló által, akkor az már vállalkozási tevékenységnek minősül. A megrendelt adagok teljes egészében kiszámlázásra kerülnek a dolgozók felé, akik azt befizetik az iskola bankszámlájára. Iskolánk nem ad pluszjuttatást étkezésre, így nincs is mit számfejteni. Ebben a tekintetben nem hiszem, hogy megvalósul a munkahelyi étkeztetés támogatása. Azt is nehezen tudom elképzelni, hogy maga a lehetőség, hogy a munkavállaló a saját adózott jövedelméből vásárolhat meleg ételt – akár több adagot is –, okot adna arra, hogy mondjuk egy NAV-ellenőrzés ezt munkahelyi étkeztetésnek minősítse. Továbbá ez a tevékenység nem nyereségorientált, nem irányul jövedelem- és vagyonszerzésre, ilyen tekintetben szerintem vállalkozási tevékenységnek sem lehet nevezni. Nem egyszerű a felelősségteljes döntés, mert akár pénzbüntetés is lehet a vége, ezért kérem, hogy erősítsenek meg vagy cáfoljanak a leírtakkal kapcsolatban.
Részlet a válaszából: […] ...– véleményünk szerint – alapfeladatot kiegészítő szolgáltatásnak minősül a dolgozók étkeztetése.Abban az esetben, ha a munkavállalók megfizetik az étel piaci árát, vagyis azt az árat, amelyet független felek felé is alkalmaznak, akkor nem keletkezik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. november 29.

Egyszeri kiegészítő rezsitámogatás

Kérdés: Önkormányzatunk szeretne adni az összes dolgozónak (köztisztviselő, közalkalmazott, Mt.-foglalkoztatott) egységesen egyszeri kiegészítő rezsitámogatást. Ezt milyen jogcímen/formában tudja a dolgozók részére kifizetni?
Részlet a válaszából: […] ...tekintettel kifizetett jövedelemként ugyanazokat az adó- és járulékterheket viseli, mint a munkabér, tehát számfejteni kell. A munkavállalóktól le kell vonni 15% személyi jövedelemadót és 18,5% tb-járulékot, a kifizetőt pedig...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. november 29.
Kapcsolódó címkék:    

Egészségügyi dolgozók végkielégítése

Kérdés: Több önkormányzati egészségügyi szolgálat a következő évben állami fenntartás alá fog kerülni, ezért kikerül az önkormányzat költségvetéséből is. (Egyelőre még ugyan nincs erre vonatkozó kormányrendelet.) Egészségügyi szolgálati jog-viszonyban alkalmazott "egészségügyben dolgozó" munkavállalók esetében a végkielégítés szempontjából figyelembe vehetőek a korábbi közalkalmazotti jogviszonyban ledolgozott évek, melyek nem az egészségügyben kerültek ledolgozásra?
Részlet a válaszából: […] Jelenleg nem ismert pontos jogszabályi rendelkezés az egészségügyi szolgáltatók fenntartóváltozásával összefüggésben, ennek ismerete nélkül pedig nem tudni, hogy ha lesz is ilyen változás, a jogviszonyváltás adott esetben milyen feltételekkel kell megtörténjen.Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. november 29.

Fiatalok adókedvezménye

Kérdés: Önkormányzatunk 25 év alatti fiatalt foglalkoztat. Mi a teendő, ha a munkáltató felhívást kap az adóhatóságtól, hogy javítsa a '08-as bevallását, mert a 25 év alatti munkavállalójára vonatkozóan az első házasok kedvezményét figyelembe vette, annak ellenére, hogy a munkavállaló házastársa nem töltötte be a 25. életévét?
Részlet a válaszából: […] ...munkavállaló adóelőleg-nyilatkozatában az első házasok kedvezményének érvényesítését kérte. Az adóelőleg-nyilatkozat tartalmazta a házastárs adóazonosító jelét, de nem tartalmazta a születési dátumát, így a munkáltató nem tudta megállapítani, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. november 8.

Csoportos személyszállítás céges járművel

Kérdés: Cégünk építőipari kivitelezéssel foglalkozik. A munkavállalók munkavégzésének helye a cég székhelyétől/telephelyétől mindig eltér, az ország több városában végzünk kivitelezést. Munkaszerződésük szerint a munkavégzés helye Magyarország területe. Mivel nagy kitérő, időkiesés és felesleges költség lenne a székhelyre való be-utazás mindennap, ezért a munkaterületekre való utazást úgy oldanánk meg, hogy a cég tulajdonában lévő kisteherautókkal – 3 és 6 személyesek – az egy környéken élő munkavállalókat lakóhelyükről közvetlenül a munkavégzés helyére szállítjuk. Ezen kisteherautókat vezető munkavállalók a járművekkel a munkanap végén hazamennek a lakóhelyükre, és másnap onnan indulnak az aktuális munkavégzési helyre. Ebben az esetben minek minősül a lakóhelyre való utazás céges tehergépkocsival? Felmerül a céges jármű magánhasználata? Kell-e költségtérítést fizetni vagy ingyenes juttatást elszámolni a munkavállalónak?
Részlet a válaszából: […] ...munkavégzési hely esetén az Mt. 76/C. §-ának (3) bekezdése értelmében szokásos munkavégzési helynek az a hely minősül, ahol a munkavállaló a munkáját a munkáltató beosztása alapján végzi. Ebben az esetben nem beszélünk átirányításról, kiküldetésről,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. november 8.
1
…
22
23
24
…
126