Ellenjegyzési jogosultság

Kérdés: Önkormányzat hivatalaként a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet vonatkozik működésünkre. A hivatkozott jogszabály 19. § (1) bekezdésnek megfelelően az ellenjegyzési feladatokat olyan személy láthatja el, aki felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel rendelkezik. Ugyanezen jogszabály 74. § (2) bekezdés f) pontja alapján helyi önkormányzati szervnél ellenjegyző a jegyző, vagy az általa írásban kijelölt, az önkormányzati hivatal állományába tartozó köztisztviselő. Amennyiben a jegyző akadályoztatva van, és ellenjegyzési feladatainak nem tud eleget tenni, úgy az ő feladataiban helyettesítheti az aljegyző akkor is, ha nem rendelkezik megfelelő pénzügyi-számviteli végzettséggel?
Részlet a válaszából: […] ...(2) bekezdés f) pontjában leírtakat isennek megfelelően kell értelmezni. A helyi önkormányzat nevében vállalt kötelezettség esetén ajegyző látja el az ellenjegyzői feladatokat, de rá is alkalmazni kell a fentemlített minimum középfokú iskolai végzettség és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Szakfeladatrend

Kérdés: Szakfeladatrend-tervezéssel kapcsolatban a következő a kérdésem. Körjegyzőség esetében eddig egy szakfeladatra terveztük az összes dolgozót, jegyzőt, szociális-pénzügyi ügyintézőt, takarítót. 2010-től az új szakfeladat száma 841126. Továbbra is tervezhetjük ezen a szakfeladaton az összes dolgozót (kistelepülés – nincsenek osztályok, csoportok), vagy szét kell bontani 692000, 811000, 841901 szakfeladatokra? Könyvtár esetén, ahol eddig egy szakfeladat volt, most kb. 4 szakfeladatot kell alkalmaznunk 1 fő közalkalmazottal. A rezsiköltségtől kezdve mindent négyfelé kell arányosítani?
Részlet a válaszából: […] ...nyomon követhetők legyenek,és pontos információt szolgáltassanak. Ennek a szemléletnek az érvényesülésétteszi lehetővé a körjegyzőség esetében is a létszámadatok pontos meghatározása.A korábbi gyakorlattól eltérően, ahol a létszámadatok egész...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Jubileumi jutalom kifizetése utólag

Kérdés: Egy községi önkormányzat jegyzőjeként fordulok Önökhöz. Korábbi alkalmazottunk 2006. március 1-jétől áthelyezéssel került egy kistérségi társuláshoz családgondozóként. Volt alkalmazottunk most jelezte igényét egy korábbi (2005. május 16-ával esedékes) 2 havi jubileumi jutalomra. Kinek kell kifizetnie a jubileumi jutalmat? Amennyiben a jelenlegi munkáltatónak (a kistérségnek), akkor nekünk, mint korábbi munkáltatónak van-e fizetési kötelezettségünk feléjük?
Részlet a válaszából: […] A jubileumi jutalomra való jogosultság elbírálásához nem állrendelkezésre minden adat, azonban a leírtak alapján valószínűsíthető, hogytényleg már korábban jogosult lett volna az érintett a 25 éves jubileumijutalomra, a megadott információ alapján feltehetően 2005. május...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Közigazgatási versenyvizsga

Kérdés: Ügyintéző II. besorolású köztisztviselő kolléganőnk nemsokára megszerzi a diplomáját, és a Ktv. alapján átsorolnánk ügyintéző I.-be. Úgy gondoljuk, hogy nem kell közigazgatási versenyvizsgát tennie, mivel már több mint öt éve dolgozik nálunk, azonban ebben a kérdésben megoszlanak a vélemények a hivatalunkban. Kell-e a kolléganőnknek versenyvizsgát tennie?
Részlet a válaszából: […] ...szervezetnél foglalkoztatott köztisztviselők létszámának 3%-át(minimum 1 fő). A hivatali szervezet vezetője – helyi önkormányzatnál a jegyző– a pályázati eljárás lefolytatása nélkül adott köztisztviselői kinevezésrőltájékoztatja a Miniszterelnöki Hivatalt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Közalkalmazott osztályba sorolása

Kérdés: Egy részben önálló költségvetési szervnél állok alkalmazásban mint gazdasági előadó. Mostanra az egyre növekvő feladatok között titkárnői feladatokat is el kell látnom (pl. munkaértekezletek jegyzőkönyvezése, levelek készítése, iktatása, marketingmunka összefogása stb.). A jelenlegi besorolásom "D". Iskolai végzettségeim: – képesített könyvelői, vállalati tervezői és statisztikusi érettségi (1980), – alapfokú államilag elismert nyelvvizsgához kötött emelt szintű irodavezető (2003) (száma: 54-3439-01). Kérdésem, hogy kérhetem-e ezekkel a végzettségekkel, illetve munkafeladatokkal az "E" kategóriába sorolást?
Részlet a válaszából: […] ...ezzel Ön rendelkezik-e.A magasabb osztályba sorolását nem befolyásolja, hogymegnövekedett a feladata, hogy titkárnői teendőket lát el, jegyzőkönyvet ír,marketingmunkát végez. A munkaköre alapján továbbra is gazdasági előadó. Azemelt szintű irodavezetői...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Belső ellenőrzés

Kérdés: A belső ellenőrzési feladatok ellátására 2010. évre érvényes megállapodással rendelkezünk, amely a többcélú társulás, a két város önkormányzata és a tevékenységet megvalósító Polgármesteri Hivatal között a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92. § (3) bekezdésében előírt belső ellenőrzési feladatok ellátására szól. Tervezzük kezdeményezni a Ber. 4/A. § (2) bekezdésben foglaltakra hivatkozással a társulással kötött megállapodásban a rendelkezést a belső ellenőrzési vezetői tevékenység ellátásának módjáról, továbbá hogy a társulással kötött megállapodásban írják elő a jegyző bevonását a belső ellenőrzési stratégiát megalapozó kockázatelemzés folyamatába, valamint a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben foglalt, az önkormányzatok társulásaival kapcsolatos különleges szabályok teljes körű beépítését. Kérdésünk az, hogy a fenti módon történő feladatellátás esetén megvalósul-e a belső ellenőrzési feladat társulás keretében történő ellátása? A többcélú társulás és a többcélú társulás kistérségi irodája önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A belső ellenőröket a polgármesteri hivatalok foglalkoztatják, a megállapodásban foglalt feladatok ellátása munkaköri feladatuk, külön díjazásban a kistelepülések, illetve a társulás intézményeinek ellenőrzéséért nem részesülnek. A belső ellenőrök rendelkeznek az előírt szakmai képesítéssel. Kérdésünk, hogy a társulás 2010. évre jogosult-e a többcélú kistérségi társulások belső ellenőrzési feladatainak normatívatámogatására a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 8. számú mellékletének III. 2.8. pontja alapján?
Részlet a válaszából: […] ...abelső ellenőrzési feladatok és a rendelkezésre álló kapacitásokösszehangolásának érdekében az érintett önkormányzatok jegyzője írásosvéleményének figyelembevételével kell, hogy történjen. A társult feladatellátássorán készített...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 23.

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...– személyi jövedelemadó 100%-a a földterületfekvése szerinti települési önkormányzatot illeti meg.A települési önkormányzat jegyzője által, különjogszabályban meghatározott esetekben kiszabott környezetvédelmi bírság teljesösszege, a környezetvédelmi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Gazdasági vezetőkre vonatkozó képesítési követelmények érvényesülése a nem vezetői, de gazdasági feladatokat tartalmazó munkakörre

Kérdés: Községi önkormányzatnál jelenleg mint pénzügyi előadó dolgozom mérlegképes könyvelő vállalkozási szakon szerzett képesítéssel. 2011-ben a gazdasági munkakört kell átvennem (nem mint vezető, mert kisközség lévén a jegyző látja el a vezetői feladatköröket). Kérdésem lenne, hogy ilyen feltételek mellett kell-e még költségvetési mérlegképes képesítést is szereznem?
Részlet a válaszából: […] A kérdésből úgy tűnik, hogy Ön nem ténylegesen gazdaságivezetői munkakört fog betölteni, hanem egyéb gazdasági feladatok ellátásáralétrehozott munkakört. Amennyiben nem gazdasági vezetőként fog tevékenykedni,úgy természetesen Önre az új képesítési követelmények nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Több önkormányzati intézmény gazdálkodási feladatait ellátó költségvetési szerv vezetőjének jogállása és illetménye

Kérdés: Városunkban a képviselő-testület két éve létrehozott egy önállóan gazdálkodó gazdasági intézményt, mely a város óvodáinak, általános iskoláinak, művelődési központjának és a városi könyvtárnak a gazdálkodási feladatait látja el. A képviselő-testület által megválasztott intézményvezető kinevezett vezető vagy megbízott vezető? A besorolási béren felül milyen juttatás jár neki? (Ő a részben önállóan gazdálkodó 7 intézmény ellenjegyzője, illetve a saját intézmény igazgatója.)
Részlet a válaszából: […] A 77/1993. (V. 12.) Korm. rendelet szól a közalkalmazottakjogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a helyiönkormányzatok által fenntartott szolgáltató feladatokat ellátó egyesköltségvetési intézményeknél. A rendelet hatálya kiterjed a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Polgármesteri hivatalban informatikus foglalkoztatása

Kérdés: Polgármesteri hivatalban dolgozó informatikust milyen jogviszonyban kell alkalmazni? Megfelelő-e a munka törvénykönyves munkaszerződés, vagy csak köztisztviselő lehet?
Részlet a válaszából: […] ...között – ahelyi önkormányzat képviselő-testületének hivatala és hatósági igazgatásitársulása, közterület-felügyelete, a körjegyzőség (a továbbiakban:képviselő-testület hivatala) köztisztviselőinek és ügykezelőinek közszolgálatijogviszonyára.A Ktv. 1....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.
1
27
28
29
36